Ga naar inhoud

Interesting x86-64 stuff


Aanbevolen berichten

# Ik ga er bij dit verhaaltje dan ook wel vanuit dat er ook nog een 3400+ komt, anders zou het idd nooit gebeuren. # Het upgrade punt maakt de proc idd niet erg aantrekkelijk voor de consument, maar hoeveel mensen houden daar rekening mee? Een OEM die kan melden 400mhz FSB!!! heeft gelijk er weer een groot getal bij om zijn PC te promoten en dat zijn de dingen waar vaak opgelet wordt helaas. Spectaculaire dingen worden gepromoot, mindere punten worden out the spotlights gehaald en zo positief mogelijk gebracht (daarvoor is min of meer de GF4 MX ;) )
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Tuurlijk staat het leuk op de verpakking, maar alleen daarvoor maken ze natiuurlijk geen 400 MHz FSB CPU (anders waren ze met 333 MHz ook wel sneller geweest) Of er nog een 3400+ komt moet je maar afwachten, volgens mij was dat de rating die in eerste instantie ook voor de A64 bedoeld was. Het is dan marketingtechnisch niet zo slim om dan een XP 3400+ uit te brengen. Edit: de nieuwe roadmap, dus zoals het er uit ziet niet. [b:0db9b19be7]Wel staat er een 400 MHz FSB op vermeld[/b:0db9b19be7] [img:0db9b19be7]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1048013171.jpg[/img:0db9b19be7] Misschien dus toch.
Link naar reactie
# Idd dat zouden de eerste introductie ratings zijn van de A64 waren de rumours ver in het begin. AMD zou echter een real preformence rating systeem gaan maken, wat ze daar onder verstaan weet ik niet, maar het zal er dus wel op neer komen dat het iets anders wordt dan met zo'n +. # Ik heb een tijd terug toen ook al met egslim gediscusseerd over of er nu wel of geen 3400+ zou komen, maar dat blijft uiteindelijk gewoon afwachten. Het lijkt mij vreemd als er in 6 maanden maar 1 proc en geen chipsets meer worden gereleased. Dan hebben we het BTW over de planning van AMD, dat zal dus wel paperrelease inhouden en voor hetzelfde geld loopt het zoals gewoonlijk weer eens een maand of 2 uit. Het zou zo kunnen dat we de A64 pas in 2004 in de shops vinden en dan zou het niet vreemd zijn als AMD met 400mhz FSB Bartons nog een troef achter de hand had.
Link naar reactie
# Ja ik zie het, staat dus idd 400mhz FSB op de roadmap. # Toch staan er wat dingen op die AFAIR anders zouden gaan lopen. Ik heb namelijk nog nooit van een Thorton gehoord? Voor zover ik wist zou de AXP nog korte tijd als budget model gaan dienen en daarna snel totaal uit productie gehaald worden (dit staat oa in de discussie met egslim). De Paris zou het nieuwe budget model na de Duron worden. # Daardoor zouden ook de argumenten dat de Barton als budget model anders te dicht bij de A64 zou liggen niet kloppen.
Link naar reactie
Ik ga ervanuit dat jullie dezelfde roadmap bekijken als ik: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0318/kaigai01.jpg Het eerste wat opvalt is dat volgens deze roadmap de 3200+ de enige 400MHz FSB Barton zal zijn. Het is niet logisch voor een enkele speedgrade een nieuwe FSB te lanceren, het is ook niet logisch de 400MHz FSB voor lagere speedgrades te gebruiken. Dat zou a) verwarring veroorzaken en b) DDR400 in de mainstream pushen, terwijl het daar te duur voor is. Verder hebben we nog nooit iets van Thorton gehoord, waarom zouden ze een nieuwe K7 core introduceren vlak voor de introductie van K8? Als AMD een 400MHz FSB nodig heeft voor een rating van 3200+ betekent dit dat ze niet in staat zijn de K7 architectuur voldoende hoog te laten klokken. Aangezien K8 is afgeleid van K7 is er een goede kans dat K8 dezelfde snelheidsproblemen krijgt, in ieder geval totdat ze naar 90nm gaan.
Link naar reactie
Daar zou inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben, maar misschien dat er door het gebruik van iets lagere snelheden en SOI toch nog wat rek in zit. Dat Thorton verhaal ontgaat mij ook volledig... vooral omdat de specs indentiek zijn aan de Tbred. Misschien een kleine rivisie? Volgens de roadmap gaat de Thorton ieg niet naar het topsegment.
Link naar reactie
# Dat PC3200 te duur is voor de mainstream markt klopt iig nu niet en of dat dat binnenkort weer gaat veranderen moet maar blijken. # Ik ben het helemaal met je eens dat voor 1 proc de FSB nooit naar de 200mhz zou worden gebracht, daarom vind ik de roadmap nogal vaag. Ik zou zeggen of er staat geen 200mhz FSB op, of het staat er wel, maar dan zou er ook nog een 3400+ moeten staan. # De Thorton volg ik dus absoluut niet, zeker omdat het dan een soort downgrade weer zou zijn van het Barton proces. # Ik heb nog niet veel OC reviews van de Barton gezien, jullie wel? Wat was daarin ongeveer zijn max? Dat geeft namelijk een aardig beeld van wat deze core nog zou kunnen brengen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hier een roddel over de Intel Yamill technologie: http://www.chip-architect.com/news/2003_03_26_Prescott_clues_for_Yamhill.html Volgens dat gerucht wordt de Prescott ook x86-64, en dat doen ze ongeveer op dezelfde wijze als AMD doet, gewoon je huidige ontwerp verbeteren en wat extra registers toevoegen. Als dit waar is, dan zou de klap van de hammer wel eens niet zo hard aan kunnen komen als de meesten denken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...