Ga naar inhoud

Herstarten/opstarten? Ho maar!


Aanbevolen berichten

Dat de muis stroom krijgt zou alleen hoeven als deze nog een functie heeft. Dus misschien een Bios instelling voor een Wake-on fucntie. Ik zou er zelf geen zorgen over maken. Onlangs gemerkt dat een geluidskaart gewoon bleef werken toen mijn PC "uit" was gezet. Best wel een merkwaardige gewaarwording ... Betekent dus wel dat uit nooit echt uit meer betekent. Oh ja, dit was met een ATX moederbord die ik in 1999 heb gekocht.
Link naar reactie
Ik had jullie het vervolg van de soap beloofd. Vandaag alles ingebouwd in een nieuwe kast (dus nieuw MB+geheugen+processor) en - zoals sommigen natuurlijk al verwachtten - het probleem BLIJFT, en het gaat dus puur om de reboot. Nieuwe info: 1. ik ben nu zover dat ik Win98 weer aan de praat heb (heb je wel eens windows geinstalleerd als je reboot niet werkt!?), de hardware werkt, het systeem sluit af als ik dat vraag, maar zal niet meteen weer opstarten. 2. (opnieuw) opstarten lukt meteen als ik 5 seconden de netspanning eraf gehaald heb 3. alle onderdelen (echt alle, tot en met de kabels en snoeren) zijn inmiddels vervangen door nieuw of geruild geweest met exemplaren waarvan ik weet dat ze in een andere computer werken > geen verschil 4. ik heb van stopkontakt gewisseld, ik ben zelf in een ander deel van het huis gaan zitten (dus een andere groep) > geen verschil Is er nog iemand die een zinvolle suggestie heeft? Ik weet het echt niet meer.
Link naar reactie
Ik heb al eens hetzelfde gehad, maar bij mij lag het aan een defect moederbord. Aangezien je die al vervangen hebt, lijkt dat me niet het probleem. Voeding kan zoals hier boven gezegd wordt ook het probleem zijn, maar die had je ook al vervangen voor een ander type. Zelf noem je nog temperatuur, dat kan wel voor dat soort problemen zorgen. Als je PC opstart, wordt je CPU al aardig zwaar belast. Zeker omdat je zelf ook al post dat je 5 minuten wachten moet voor de herstart, kan dat een indicatie geven dat je koeling te zwak is. Maar als je in je bios kan komen, dan moet je wel kunnen zien of de temp goed is of niet (<60c)
Link naar reactie
De voeding is het niet, en de temperatuur ook niet (CPU 31 graden C). Inmiddels weet ik zeker dat het een fout op het moederboard is door dit volkomen kaal te testen: zelfs dan doet een reset het niet en dat betekent dus dat daar ergens een foutje zit. Niet zo vreemd hoor: ik heb eens eerder een nieuw MB gehad en de AGP-kaart deed het niet; na veel zoeken en proberen bleek het echt een fout MB te zijn, want na vervanging nooit meer problemen gehad. Ik heb al contact gehad met de leverancier, en als een nieuwe bios (zijn advies) niet helpt wordt het omgeruild. Dank voor al jullie meedenken en adviezen. Ik red het wel zo.
Link naar reactie
Misschien heeel toevallig een koppeling liggen naar de CAI cq je stereo apparatuur/TV, zoja, afkoppelen en een CAI wcd kopen die galvanisch gescheiden is, danheb je waarschijnlijk een dikke aardlus nml. Kijk ook even de condensatoren na op je uitbreidingskaarten, staat er niet ééntje toevallig bol, omdat je nml zegt dat na 5 minuten de PC wel weer opstart, zou een defecte condensator kunnen zijn.
Link naar reactie
ik begin me toch af te vragen of je moederbord wel goed is bevestigd. je verhaal klinkt een beetje alsof je moederbord contact maakt met de stalen plaat waarop het is bevestigd en daardoor kortsluiting maakt wat tot gevolg heeft dat je systeem gaat flippen. ik zou zeggen probeer het is helemaal zonder kast met alleen voeding, moederbord, geheugen en videokaart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...