Ga naar inhoud

Bosch serie 4 drogen losmaken/klaar knipperen


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist de V-Snaar van mijn Bosch vervangen. Deze was helemaal kapot en nu werkt de droger wel, maar geeft hij 3x 4 piepjes en branden de lampjes DROGEN LOSMAKEN/KLAAR.

Dit gebeurt na +- 4 minuten.

Het betreft een Bosch serie 4

WTE8417MNL/46

Type WDT2

Kan iemand mij helpen? De droger had hiervoor nooit problemen en draaide als een zonnetje.

aangepast door Stinna
Link naar reactie
  • Oplossing

De snaar was waarschijnlijk gebroken.

Op het element zit naast de regel NTC  een max temp beveiliging die vaak een rood knopje heeft dat weer ingedrukt kan worden.

https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/WTE8417MNL/46#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0208/

Of deze een knopje heeft, kan ik op de foto niet zien. Het knopje ligt er uit of de clixon is defect.

Onderdeel is los te bestellenhttps://www.bosch-home.nl/productoverzicht/00618141#/Togglebox=manuals/

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

De snaar was waarschijnlijk gebroken en is dus de ventilatie ook gedeeltelijk uitgevallen omdat het wasgoed voor de inlaat ligt en het verwarmingselement daardoor is uitgeschakeld, omdat de beveiliging een oververhitting geconstateerd heeft.

Op het element zit de max temp beveiliging (clixon) die vaak een rood knopje heeft dat weer ingedrukt kan worden.

Dit is hoogstwaarschijnlijk de dader.

Clixons zijn er echter in meerdere varianten.

1 regelthermostaten die aan - uit gaan bij een bepaalde temperatuur

2 maximaal thermostaten met een knop die uitschakelen en resetbaar zijn

3 maximaal thermostaten die bij een over temperatuur gewoon stuk gaan en vervangen moeten worden.

Ik denk dat je de laatste versie hebt, ook gezien de prijs, die is van de andere types veel duurder.

Meet hem maar door met een multimeter en je zult zien dat de kring onderbroken is.

Meet je OL dan betekent het gewoon dat deze dus een oneindig hoge weerstand heeft en dus defect is.

Met het vervangen van deze clixon zal de machine het wel weer doen.

Hier nog een interessante les over de multimeter

Elektrische spanning meten met een multimeter.

Elektrische weerstand meten met een multimeter

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...