Ga naar inhoud

Wasmachine proline FP126e


Aanbevolen berichten

Intussen heb ik de handleiding gevonden, de temp lampjes zijn foutcoderingen.

Paneelfoutcodespag40.thumb.png.9c5d0a456c6d023762f06b3bd676c55d.png

 

foutcodespag49.thumb.png.5c3531723e9d432bc5102c884dbdade0.png

 Dus aan de hand van welke lampjes knipperen kun je de foutcode herleiden.

 

Dus laat even weten welk(e) lampje(s) knipperen.

 

Dus ik denk dat waarschijnlijk bij jou het 40 graden lampje zal branden.

Dan kan het aan het inlaatfilter liggen of een probleem bij de kraan dicht of defect of een maagneetventiel wat niet goed functioneert.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik denk dat die 60 lamp  de temp instelling is.

Dan heb je dus een probleem met de afvoer.

Grote kans dat er wat vervuiling in het filter zit zoals munten of schroeven, ook kan er iets vastzitten in de mof die loopt van onderkant trommel naar de afvoerpomp.

Kijk dit filmpje maar eens: Hoe u een afvoerslang en filter van een wasmachine verwijdert om verstoppingen te verwijderen

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

aha, dank je wel voor deze info en filmpjes. 

ik dacht dat het misschien aan de printplaat lag, omdat hij wel water pakt en afkomt, en alleen de trommel niet wil draaien. maar door de uitleg snap ik het nu. 😁👍

Link naar reactie

Nee, aan de print zal het waarschijnlijk niet liggen.

Het is vaak een kunst om de knipperende lampjes te vertalen naar de storingsgroep, maar gelukkig stond deze uitleg in de handleiding en dat doet helaas niet iedere fabrikant.

En dan komt er een stuk ervaring om de hoek zetten, want je weet nooit op welke manier de storingsmelding tot stand komt.

Want het is vaak een combinatie van meetgegevens, die samen tot een alarm leiden.

Waarschijnlijk wordt in jouw machine gekeken naar de snelheid van het dalen van de vloeistof spiegel.

En dat niveau wordt gemeten door de niveausensor.

Maar wat als de drukleiding naar deze sensor verstopt zit?

En de meting alleen door de verstopping in de meetslang te langzaam gaat?

Dan heb je geen slechte afvoer, maar een slechte meting en ga je met je storing zoeken even de verkeerde kant uit. En dus de bietenberg op.

Want er worden heel wat onderdelen foutief verwisseld, ook door de monteurs van de grote firma's.

Want storing zoeken is echt een vak.

En dat maakt storing zoeken zo leuk.

En zeker nu, dat wij onze hersens kunnen trainen en nog met ons vak bezig kunnen zijn en een ander de vuile handen krijgt.😉

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Hoi, de monteur heeft nieuwe koolborstels geplaatst en daarna werkte alles weer.  Of dat echt het probleem was? 

Maar in ieder geval werkt hij weer top en komt mijn was er na het wassen ook droger uit, dus iets heeft wel geholpen. 😄

aangepast door PetraR
Link naar reactie

Als het wasgoed droger wordt dan was er dus wel sprake van te korte koolborstels. Dat is een bekend gegeven.

Maar dat past niet in de symptomen, want de storingslampjes staan toch in de documentatie beschreven als andere storing.

De monteur heeft na het verwisselen van de borstels de machine gereset en zal deze waarde ook verdwenen zijn. Maar ik denk dat er twee fouten naast elkaar bestonden, dus als er weer wat is dan toch in die richting zoeken. Bedankt voor de terugmelding.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...