Ga naar inhoud

Wat moet je in huis hebben om voorbereid te zijn op een ramp?


Aanbevolen berichten

In het artikel "Wat moet je in huis hebben om voorbereid te zijn op een ramp?" Staan linken en veel informatie.

Wat ik alleen vreemd vind is dat er aangegeven wordt dat er bij overstroming geen gas, water, licht en internet meer is.

Bij het noodpakket zou je ook een powerbank moeten hebben om je smartphone op te laden.

Klik je op de link dan krijg je allerlei powerbanks te zien, alleen jammer dat je die via een stopcontact op moet laden.

Volgens mij staat er maar 1 solar powerbank tussen terwijl dat de powerbank is die je volgens mij juist nodig hebt.

Kunnen jullie ook een advies over solar powerbanks geven.

Link naar reactie
23 uren geleden, Louis zei:

Wat ik alleen vreemd vind is dat er aangegeven wordt dat er bij overstroming geen gas, water, licht en internet meer is.

Nou dat is niet zo vreemd, want als eerste, jouw meterkast is niet waterdicht.

En kolkend water is zo verschrikkelijk krachtig, dat leidingsystemen  gewoon defect raken en leidingen uit de grond worden gesleurd.

En wat denk je dat je met jouw zonnepaneel gevoede voeding unit telefoonverbinding zult krijgen?

Nee natuurlijk niet, want je bent afhankelijk van zendmasten die als rietjes afknappen bij kolkend water.

De gemiddelde burger weet helemaal niet hoeveel kracht water heeft.  Dus laat die solarbank maar, daar heb je bij een overstroming helemaal niets aan.

Daarvoor zou je een paar jaar ervaring op moeten doen als zeevarende, dan weet je dat je met de kracht van water helemaal niets in te brengen hebt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Lampje, ik snap je verhaal, maar ik geef aan wat er in het artikel staat, dat er geen geen gas, water, licht en internet meer is. Wat ik bedoel is natuurlijk dat ik dan verwacht dat ze solar powerbanks aanbieden en geen powerbanks waar je een stopcontact voor nodig hebt. Dat is wat ik vreemd vind. 🙂

Link naar reactie

Lampje,  Dat zal ik doen. Graag zou ik een goed advies krijgen over Solar powerbanks.

Onderstaande de link.  Als je naar het artikel gaat staat staat bij Noodpakket bij het 3 blokje een lijk naar de Powerbanks.

Volgens mij zijn dit allemaal powerbanks die je via via op moet laden terwijl dat nou niet beschikbaar is.

https://id.nl/zekerheid-en-gemak/verzekeringen-en-geld/verzekeringen/wat-moet-je-in-huis-hebben-om-voorbereid-te-zijn-op-een-ramp?utm_source=kieskeurig&utm_medium=email&utm_campaign=2024_kieskeurig_nieuwsbrief-Ebike&utm_content=2024-05-24&profilesource=Copernica&profileid=51795

 

Groet.

Link naar reactie

Louis,  er staat wel degelijk een aantal solar powerbanks bij, maar je zou ook een combinatie kunnen kiezen van een zware powerbank, die wel op het net gevoed kan worden, samen met een solarlader.

Dan ben je meer flexibel in je toepassingen.

Maar de vraag die bij blijft, moet je hiervoor zwaar inzetten bij de keuze van een noodpakket?

Ik zou me meer richten op hoe je een radio aan de praat kunt houden. En op de eerste overlevingsbehoeftes.

En me minder focussen op een smartphone, want die ligt als eerste plat.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...