Ga naar inhoud

Microfoon computer instellen voor app telefoonkoppeling


Aanbevolen berichten

Hoe moet ik de app Telefoon koppeling instellen om microfoon laptop te kunnen gebruiken zonder galm?

Heb ook een andere app Intel Unison, beiden hetzelfde probleem als ik de call-functie gebruik hoor ik de andere partij prima op mijn pc. Echter aan de andere kant horen ze mij niet of heel ver weg met veel echo. Ik heb geen hoofdset en wil eigenlijk spreken in de ingebouwde microfoon van mijn laptop die prima werkt met andere toepassingen.

Link naar reactie

Wat jij wilt kan dus niet.

Je kunt de natuurkundige wetten niet aanpassen aan jouw eisen. Het zal net andersom moeten zijn.

De microfoon zal zo dicht mogelijk bij de geluidsbron moeten zijn.

Want het geluidsvermogen dat de microfoon bereikt, neemt kwadratisch af met het toenemen van de afstand.

En dan laten we het rondzingen nog maar even buiten beschouwing.

Naarmate je verder van de microfoon afzit zal het acoustisch gedrag van de ruimte de klankkleur en de echo bepalen. Waarbij je afhankelijk van de afmetingen van de kamer je ook nog eens tegen een "staande golf" op kunt lopen. Dan heb je verschillende basvolumes variërende van 0 naar het dubbele.

Dus je zorgt ervoor dat je vlak voor je een z.g. telefoonbox op je bureau hebt staan, die reflecties absorbeert

https://www.bax-shop.nl/microfoon-reflectiefilters/vicoustic-flexi-screen-ultra-mkii-dark-wenge-microfoon-reflectiefilter?

of je gaat werken met een headset met microfoon.  

Andere opties zijn er niet.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de uitleg. Wat bedoel je met het volgende: 

De microfoon zal zo dicht mogelijk bij de geluidsbron moeten zijn.

Want het geluidsvermogen dat de microfoon bereikt, neemt kwadratisch af met het toenemen van de afstand.

Welke afstand, ik bedoel met google zoeken wordt mijn stem prima herkend. Bedoel je de afstand met de persoon die ik bel. Snap het dus niet helemaal, sorry. De app geeft aan dat je telefoongesprekken kunt voeren op je pc, dus neem ik dat aan. Nergens zie ik staan dat een headset nodig is, wat ik ook lastig vind omdat ik niet de hele dag hoef te bellen. Het is voor mij gewoon een dingetje die ik wil uitproberen, dan ben ik meestal eigenwijs en krijg ik het dan niet aan de praat zoek ik dan verder zoals je merkt.

Link naar reactie
Op 3-2-2024 om 16:46, marius33 zei:

De microfoon zal zo dicht mogelijk bij de geluidsbron moeten zijn.

Jouw mond is de geluidsbron en rondom jou zijn altijd andere geluidsbronnen die ook meedoen. Gaan die ook meedoen, dan krijg je slecht geluid. De kracht van jouw geluidsbron moet dominant zijn t.o.v. de bijgeluiden.

Op 3-2-2024 om 16:46, marius33 zei:

Nergens zie ik staan dat een headset nodig is, wat ik ook lastig vind omdat ik niet de hele dag hoef te bellen.

Dat zul je ook nergens zien staan. Want de koppeling die technisch mogelijk is, wil niet zeggen dat dan de gesprekskwaliteit optimaal is.

Zo zie je bijv. haast iedereen met de speaker aan bellen, maar deze optie verslechtert de gesprekskwaliteit aanmerkelijk. Voor een optimale geluidskwaliteit moet je gewoon je mobiel aan het oor houden.

Net zoals bij het handsfree bellen in de auto, dat is ook verre van optimaal qua geluidskwaliteit.

Je kunt proberen wat je wilt, maar de natuurkundige wetten kun je niet veranderen, wat alle apps ook mogen beweren.

Want geluid zal frekwentie afhankelijk op wanden blijven reflecteren en door de tijdvertragingen echo's veroorzaken.

image.thumb.png.0e7dac4d0f67776e413900451b434d79.png

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...