Ga naar inhoud

Whirlpool Indiana 1400 servicelampje + lampjes 'spoelen' en 'spoelstop' branden


Aanbevolen berichten

Beste,

Vandaag stopte mijn Whirlpool Indiana 1400 ermee. Het wasprogramma start nog wel maar stopt na een tijdje. De groene lampjes 'Spoelen', 'Spoelstop' branden, het groene lampje 'start' knippert en het 'service' lampje brandt rood. Ik krijg al langer de indruk dat de wasmachine niet goed opwarmt (was komt er vaak vrij koud en nat uit terwijl centrifuge wel gewerkt lijkt te hebben). 

Ik heb het filter verwijderd en schoongemaakt (zat niks bijzonders in), de rotor lijkt goed te kunnen draaien al geeft hij heel licht weerstand op een punt in de rotatie (dit voelt alsof het zo hoort). Het programma 'afpompen' succesvol gedraaid. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? En of het de moeite nog waard is met zo'n oud model?

Groeten,

Laurens

IMG_5879.jpg

Link naar reactie

Deze fout wijst op de tacho sensor van de motor

Het kan in de tacho zelf zitten, maar ook in de bedrading

Ook een slechte snaar kan dit probleem geven.

Foutcode F06  weerstandswaarden aansluitingen motor en tacho

Tachogenerator op Motor testen/ Wasmachine centrifigugeert gelijk bij het begin

Waschmaschine Electrolux EWF14440W Error52 Teil 1

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hallo Lampje, Bedankt voor je berichten. Heel behulpzaam! Ik heb dinsdag mijn schouder gekneusd met voetbal en daardoor nog niet kunnen kijken. Helaas nog geen update dus. Overweeg om een nieuwe (2e hands) aan te schaffen want vrees dat dit mij toch wat boven de pet gaat. Excuses voor mijn slechte communicatie overigens. Ik stel je hulp erg op prijs!

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...