Ga naar inhoud

Zoekt stille wasmachine, twijfel tussen Whirlpool W8 W946WB BE en SAMSUNG Bespoke 5000-serie


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zoek een stille wasmachine voor naast mijn muziekstudio.

 

Ik twijfel tussen de 

- Whirlpool W8 W946WB BE (71 dB)

- SAMSUNG Bespoke Autodose 5000-serie WW11BB534AAB (72 dB)

Alhoewel het aantal dB ong. hetzelfde is op papier, adverteert Whirlpool met "Zen technologie" en spreken gebruiker reviews over hoe stil hij is. Bij de samsung word er nauwelijks over gesproken door de fabrikant en door gebruikers.

Wat ik dan afvraag: zijn ze nou even stil, of zou die Whirlpool toch stiller zijn?

 

De Samsung lijkt me wel beter uiteindelijk, als ze even stil zijn neem ik liever die.

Link naar reactie

Ik denk dat je het onmogelijke, mogelijk wilt maken.

De eisen die je aan muziekstudio wilt stellen zijn niet te combineren met een wasmachine.

Want een geluidsdruk van 71 of 72 dB, dat maakt niet veel uit, dat is voor een geluidstudio een niet te combineren bak herrie, waar je altijd last van zult hebben. Want bij 80 dB begint het geluid al gehoorschade te veroorzaken

Vergeet ook even niet dat dit laboratorium waardes zijn en die afhankelijk van de onbalans in je wasgoed nog wel eens veel erger zouden kunnen zijn.

Want dus de geluiden van een wasmachine zijn hoofdzakelijk contactgeluiden en geen luchtgeluiden.

Elke poging om dit samen te willen laten gaan, zal mislukken. Tenzij je de studio volkomen zwevend gaat maken en het washok ook.

Ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat het gebruik van wasmachine en studio niet samen gaan en het zal of/of moeten zijn.

Dus kun je de wasmachine kiezen die je wilt en en ga je wassen in de tijden dat je de studio niet gebruikt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

He Lampje,

dank voor je reactie!

Ik snap helemaal wat je zegt ? ik was denk ik niet heel duidelijk. Mijn huidige wasmachine staat al een jaar naast mijn muziekstudio en dat is ok...Ik was slechts om de dag en het centrifugeren is maar kort. Ik kan zelfs wel muziek maken tijdens centrifugeren, alleen dat is iets minder ideaal. M'n huidige is denk ik 85db dus die 14db winst zou wel heel fijn zijn toch. (Ook zal dan de niét centrifuge fase een stuk stiller zijn, dat is ook winst voor mij)

Opnames en afmixen plan ik sowieso niet tijdens het wassen.

Dus mijn vraag was eigenlijk vooral: weet iemand of die Samsung of die Whirlpool stiller is?

Want inderdaad, de meetwaarden zijn laboratorium waardes, dus ik hoopte op iemand die een van deze twee gehoord heeft en een ervaring vertellen.

 

Link naar reactie

Het toeval wil dat ik als electrotechnicus me wel bezig heb gehouden met trillingen in werktuiglijke installaties, maar dat was dus niet in het witgoed.

Ik denk dat een goed geschoolde witgoedmonteur geen enkele ervaring heeft met de wasmachine als geluidsbron.

Hij zal niet in staat zijn een trillingsanalyse te maken.

Hij wordt geroepen als een machine veel herrie maakt. (Maar hoeveel is dat?) Dat zal hij niet meten.  En wisselt een motor die veel lawaai maakt of vervangt een schokbreker, die er voor zorgt dat de trommel tegen de zijwand slaat. Of vindt dat de pomp niet deugt.

Ik zou het van mijn machines ook niet weten, terwijl ik ze als mijn broekzak ken en ze altijd zelf heb onderhouden.

Ik denk dat je geen antwoord op jouw vraag zult krijgen vanaf de werkvloer, omdat men zich hier niet bezig mee houdt.

Ik denk dat je meer moet gaan denken om de fundering van je machine meer zien te ontkoppelen van de constructie.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

He Lampje,

dank je voor de link, ik heb het gelezen! ? Ontkoppeling is een goed idee.

Ik heb ondertussen de Samsung besteld, het zal vermoedelijk al een grote vooruitgang

zijn in vergelijking met wat ik had. Eerst maar even kijken of ik daar tevreden genoeg mee ben...

Nogmaals dank voor je hulp!

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik wilde nog even mijn bevindingen delen.

Ik heb dus de SAMSUNG Bespoke 5000-serie WW11BB534AAB gekocht.

Hij is zeer naar wens:

- Tijdens het grootste deel van het programma en met de deur dicht van de badkamer hoor ik niet dat hij aanstaat.

- Tijdens het centrifugeren is hij nog steeds erg stil, als ik muziek maak in de kamer er naast dan overstemd de muziek het geluid en heb ik er geen last van. En ik werk daar bij ook nog eens altijd op laag volume (60...65 dB)

- Ik meet in de badkamer tijdens het centrifugeren 70.5 dB. De fabrikant adverteert met 71dB. (Ik meet vanaf 10cm met een iphone 12 en de app SPLnFFT)

- Als ik beneden zit dan hoor ik het centrifugeren wel doortrillen, een zachte bromtoon. Het is vele malen zachter dan mijn vorige wasmachine en klinkt meer alsof het van de buren komt. Betere ontkoppeling zou dat kunnen verhelpen, maar ik denk dat het wel goed genoeg vind zo.

- Ik ga geen opnames maken tijdens het centrifugeren, of subtiele dingen afmixen...maar daar kan ik prima mee leven.

- Op alle andere vlakken vind ik het ook een top wasmachine, heel blij mee.

Nogmaals dank voor de hulp!

Link naar reactie
9 minuten geleden, Yurki zei:

- Als ik beneden zit dan hoor ik het centrifugeren wel doortrillen, een zachte bromtoon. Het is vele malen zachter dan mijn vorige wasmachine en klinkt meer alsof het van de buren komt. Betere ontkoppeling zou dat kunnen verhelpen, maar ik denk dat het wel goed genoeg vind zo.

- Ik ga geen opnames maken tijdens het centrifugeren, of subtiele dingen afmixen...maar daar kan ik prima mee leven.

Kijk, dat is niet de basis, die ik in mijn advies als uitgangspunt heb genomen. Want dat is dus en-en.

Maar als jij tevreden bent, dan is het prima toch?

Maar je hebt wel een situatie van of-of.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...