Ga naar inhoud

Bauknecht GSXP 81312 geeft foutcode E7/F6 na vervangen afvoerslang


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Dag, vaatwasser Bauknecht GSXP 81312 (854600001011) geeft na kort draaien (iets meer dan 1 minuut) fout code E7 en F6. (De F6 lijkt niet op Fb, er zit een streepje bovenaan). Er komt wel water in, maar vrij snel daarna (misschien 15 seconden) komt de foutmelding al met piepjes. Eerst E1/F6, dat verandert later in E7/F6. Ik heb gisteren de afvoerslang vervangen, daar spoot eerder het water uit, bij de mof, en dat gaf een andere foutmelding en water op de lekplaat. Ik heb de waterslang gecontroleerd, komt normaal water uit en bij start vult de vaatwasser ook hoorbaar met water.

Omdat ik hier en daar vermelding vind dat het aan de waterverdeler zou kunnen liggen, heb ik die er nog even afgehaald. Verdeelschijf is goed draaibaar. Contact-schakelaar van de verdeler werkt, motor weet ik niet, de as naar de schijf kun je niet draaien met de hand, maar dat is ook een vertraging. Maar voor ik een nieuwe bestel wil ik toch graag zeker weten dat deze foutcode hiernaar verwijst. (Ik vind ook E7 = timer, maar dat is wsch Wasmachine, en ik vind ook dat het Fb zou moeten zijn, dat lijkt het dus niet).

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...