Ga naar inhoud

Na koolborstels en aandrijfriem vervangen geen stroom meer.


Aanbevolen berichten

goedemorgen beste forum leden 

 

hierbij de kleuren en de tekst op de door Lampje gevraagde onderdelen.

kleurcode weerstand vanaf stekker aansluiting bandenkleur Rood, wit, zwart en als laatste een zilveren band de hoofdkleur van de weerstand is grijs.

de tekst op de ic van boven naar beneden is als volgt ICE2A165   G0848LOF    XK808020K03.

 

de waarde van de weerstand is 39.3 Ohm

Link naar reactie

ICE5AR4770BZSXKLA1 deze hebt ik als vervanger gevonden voor de verouderde ff kijken of de site deze heeft. 

deze niet kunnen vinden en nu contact formulier met vraag stelling naar hun verstuurt.

wordt dus vervolgt op later tijdstip.

houdt jullie op de hoogte van de vorderingen

 

mvg edwin 

aangepast door Edwin60
Link naar reactie

Ik wil even aftasten wat de vaardigheden zijn op het gebied van het lossolderen en vervangen van dit soort chips, want doe je dat niet goed, dan is de print total loss.

Want het gebeurt veel dat bij het lossolderen fout gaat en de sporen van de print gebroken worden.

Ok het solderen van de nieuwe gaat ook nog wel eens fout, omdat het solderen te lang duurt.

Dus bij het bestellen lijkt het me verstandig er twee te bestellen. Ze kosten haast niets.

En wil je verder nog tips, zeg het maar.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hoi lampje het enige waar ik echt bang voor ben is dat mijn soldeerbout niet warm genoeg wordt voor de rest is het zorgen dat hij heet genoeg is en dan voorzichtig alles los halen soldeertin verwijderen en zorgen dat alle oude pootjes er uit zijn. dus erken met vergroot glas is mandatory bij dit soort klussen 

Link naar reactie

Ik denk dat je dit helemaal verkeerd in schat.

Want het gaat hier om een chip met 8 poten, die krijg je met een bout niet tegelijkertijd los.

op het internet staat vaak dat je de poten los moet knippen.

Doe dat niet, want de kans is groot dat door het knippen er mechanische krachten op het spoor komen en het spoor scheurt of loslaat.

Het is een kwestie van gelijktijdig de pootjes te verwarmen met de "paperclip" van installatiedraad,

00.thumb.jpg.330d347a61f7d8dcb74e5548d119282b.jpg

 

09.thumb.jpg.47b19ca43c743a155bee4cebbb5a822a.jpg

waarbij je contacten rijkelijk insmeert met fluxvet en dan soldeer aanbrengt. Dan worden alle contacten gelijkmatig verwarmd. En laten dan vanzelf los. Dit los solderen doe gewoon met een grote bout op de clip, 60 of 80 Watt

het los halen doe ik met een tweetal koperdraadjes afkomstig uit een snoer die ik onder de pootjes door schuif en aan elkaar knoop en zo de chip kan lichten.

13.thumb.jpg.37a330c818ee41748323241d697b79ac.jpg

 

Het overtollige tin weer verwijderen met zuiglitze.

Ook bij het solderen is het een kwestie van snel werken en moet je gewoon naast de harskern veel flux gebruiken.

Soldeerfluxpasta  Mechanic MCN-UV80  Flux 50 gram

Dan kun je de soldeer aan de punt doen en met een slepende beweging in een keer een zijde door solderen.

SMD Solderen - de techniek van slepend solderen bij vervanging van LNK/TNY

 

Het overtollige flux kun je goed verwijderen met een kwast alcohol.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Goedemorgen Lampje 

als ik het zo bekijk, hebt jij helemaal gelijk dacht komt wel goed maar nu ik jouw uitleg en tip zie ga ik daar zeker gebruik van maken.

met jouw uitleg erbij is het heel duidelijk en begrijpelijk dat dit het beste op jouw uitgelegde manier kan gebeuren,

ga het zeker zo doen en hou jouw op de hoogte.

btw ben nu met Christiaan van ik maak mijn witgoed zelf in mail gesprek voor het juiste IC.

Link naar reactie

goeden avond forum leden.

Nog steeds geen goede ic-tje gevonden voor de siemens wasmachine. resultaat de baas ( lees vrouw) heeft een andere 

 bestelt en is afgelopen zaterdag  geleverd , nog wel bezig om de juiste materialen te krijgen en zodoende de printplaat weer in orde te krijgen.

wordt dus vervolgt

Link naar reactie
  • 2 weken later...

update van dit draadje 

beste leden zoals al eerder vermeldt door mij was de vrouw het zat en hebben we een andere machine.

mijn intensie om de platen te repareren en de machine dan weer beschikbaar te hebben ging dus niet door, wel de printplaten bewaard en ook via de klantenservice van ik? maak mijn wasgoed zelf, een site gekregen waar ik deze ictjes kan bestellen. ga dus kijken of ik hem kan maken-:).

 

mijn dank gaat uit naar alle leden die mij op de juiste weg hebben geholpen.

speciale dank aan lampje voor zijn kennis en kunde. 

ik kom hier zeker vaker 

mvg Edwin

 

ps dit draadje mag dus op slot 

aangepast door Edwin60
vergeten bijvoegen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...