Edwin60 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Bij mijn wasmachine Siemens aquastop 8kg S 14-34 type WM14S341NL/21 na code F43 koolborstels vervangen en gereset. Geen draaiende motor wel alle elektronica werkend, na vervangen koolborstels in motor en resetten van de machine geen draaiende trommel, dus riem vervangen, machine paar dagen open gestaan, net alles weer aangesloten en ineens totaal geen stroom meer op de aansturing machine. Stroom komt binnen op blok achter op machine, maar niet meer bij de printplaten. Hoop niet dat de printplaten defect zijn. wie weet raad? Wie kan mij helpen of moet ik nu een andere machine kopen? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Als ik het goed begrijp, komt de spanning niet aan op de stekker van de printkaart. Bij ingang van het snoer zit een storingsfilter ingebouwd, meet eens of er op de afgaande stekkers wel spanning staat. zie Ingangsfilter WM14S341NL/21 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 (aangepast) deze meteen doorgemeten zelfs signaal op de aansluiting op de knop bij de printplaat ook vanaf bedieningspaneel naar printplaat signaal 9 augustus 2022 aangepast door Edwin60 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Je bedoelt de programmaknop? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 yep daar lopen de draden naartoe vanaf achter Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Dan wordt het tijd om de print eens te demonteren en de voedingchip TNY of LNK eens door te meten. En wat foto's met veel licht en in hoge resolutie op google photos te plaatsen en hier de link te plaatsen als gedeelde link Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Heb ff zitten kijken wat die twee kosten, en dan ben je al bijna bij de nieuwprijs van een machine. Da's niet leuk meer, bijna 200 euro per stuk. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Als je het laat doen door een servicemonteur van de fabrikant is het economisch niet haalbaar. Dat klopt. Want daar komen ook nog eens de voorrijkosten bij die intussen al boven de € 100 euro liggen. Maar dat is nu onze grote kracht, de onderdelen die over het algemeen stuk gaan, zijn spotgoedkoop. Maar dan moet je wel wat vaardigheden en gereedschap in huis hebben om de kleine componenten te kunnen vervangen. Uit de behoefte om zelf te kunnen repareren en niet mee te willen werken aan de verdienmodellen van de grote jongens en om ook enkele stuks van deze onderdelen als particulier te kunnen kopen, hebben we als service voor de forumleden een kleine webshop ingericht. Ik maak mijn witgoed zelf (homepage) Zie ook de banner aan de zijkant. Deze heeft de meest gangbare electronica componenten in voorraad, die regelmatig stuk gaan. Want dan kun je ook gelijk aan de slag. Onderdelen Ik maak mijn witgoed zelf En hoef je ook geen weken te wachten. Want deze onderdelen komen allemaal uiteindelijk uit China. Want daar kopen de fabrikanten ze ook. Mocht je daarvoor niemand weten, dan zijn er meerdere kleine bedrijfjes die deze printen voor een heel schappelijke prijs van rond de 50-70 euro voor je willen repareren en ben je ook met een paar dagen klaar. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 10 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 ik ga wel eens kijken. Maar ben bang dat de baas zegt laat maar ik wil een andere kopen. In ieder geval heel hartelijk dank voor alle hulp tot nu toe zal hier zeker nog wel vaker komen en eventueel wat oplossingen hebben voor onze leden Quote Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 10 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Lampje toch ff overlegd met de baas en de printplaten eruit gehaald. Hierbij foto's van de printplaat waar ik vraagtekens bij hebt. hoop dat jij mij wat duidelijkheid kan schenken. bij voorbaat dank Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 11 augustus 2022 Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 Met deze foto's kan ik werkelijk niets. Foto's moeten gemaakt worden met veel licht, moeten haarscherp zijn en mogen niet gecomprimeerd worden. Op dit forum worden ze automatische gecomprimeerd, daarop kan ik niets zien. Maak de foto's plaats ze op google photo en deel de link op het forum. Ik zie bij de stekker een dikke weerstand maar kan hier zelfs de kleur van de ringen niet zien en ook het IC met de 7 of 8 pootjes ook daarvan moet ik alles weten Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 11 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 oke ga mijn best doen om het goed te krijgen Quote Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Beste leden hierbij een link om de foto's van de printplaten te bekijken hoop dat jullie er iets op kunnen zien. bij voorbaat al vast hartelijk dank https://photos.app.goo.gl/CtYRmbmLVTiaFqyw9 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Dit gaat de goede kant uit, maar je hebt nu een heel andere print te pakken, dus graag de opnames van de vorige foto's in de zelfde manier en in close up van de grote weerstand en het kleine chipje. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 oke ga ik maken en erbij plaatsen dan Quote Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 net nieuwe foto's gemaakt en in album er bij geplaatst. indien er nog specifieke wensen zijn zal ik deze maken en bij plaatsen. mvg edwin Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Edwin, Ik zie helaas geen uitbreiding van foto's Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 oke ga ze opnieuw hier plaatsen https://photos.app.goo.gl/wGuzypGcuc9dZgar7 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 14 augustus 2022 Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 Ik zie een IC met 8 poten die zo te zien ontploft is, dat is voor mij een onbekend type kun je eens proberen de teksten die er op staan te noteren, ik kan ze niet halen uit de foto. Het lijkt gezien het zwartspoor dat hij vanuit de bovenkant ontploft is. En wat zijn de kleuren van de dikke weerstand bij de stekkeraansluiting? Waarschijnlijk is hij nu hoogohmig maar moet ergens tussen de 22 en 100 ohm zijn. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Edwin60 Geplaatst: 14 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 goedenavond lampje. Ben sinds gisteravond tot nu bezig geweest met mijn kleinkinderen dus ff geen tijd voor andere zaken. ( opa wordt opgeëist ). Zal morgen met goed licht de nummers noteren en ook naar de kleurcodes kijken voor je deze dan meteen hier posten. mvg Edwin Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen