Ga naar inhoud

Na koolborstels en aandrijfriem vervangen geen stroom meer.


Aanbevolen berichten

Bij mijn wasmachine Siemens aquastop 8kg S 14-34 type WM14S341NL/21  na code F43 koolborstels vervangen en gereset.

Geen draaiende motor wel alle elektronica werkend, na vervangen koolborstels in motor en resetten van de machine geen draaiende trommel, dus riem vervangen, machine paar dagen open gestaan, net alles weer aangesloten en ineens totaal geen stroom meer op de aansturing machine.

Stroom komt binnen op blok achter op machine, maar niet meer bij de printplaten.

Hoop niet dat de printplaten defect zijn. wie weet raad? 

 

Wie kan mij helpen of moet ik nu een andere machine kopen?

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar na koolborstel en aandrijfriem vervangen geen stroom meer
  • Lampje wijzigde de titel naar Na koolborstels en aandrijfriem vervangen geen stroom meer.

Als je het laat doen door een servicemonteur van de fabrikant is het economisch niet haalbaar. Dat klopt. Want daar komen ook nog eens de voorrijkosten bij die intussen al boven de € 100 euro liggen.

Maar dat is nu onze grote kracht, de onderdelen die over het algemeen stuk gaan, zijn spotgoedkoop. 

Maar dan moet je wel wat vaardigheden en gereedschap in huis hebben om de kleine componenten te kunnen vervangen.

Uit de behoefte om zelf te kunnen repareren en niet mee te willen werken aan de verdienmodellen van de grote jongens en om ook enkele stuks van deze onderdelen als particulier te kunnen kopen, hebben we als service voor de forumleden een kleine webshop ingericht.

Ik maak mijn witgoed zelf (homepage) Zie ook de banner aan de zijkant.

Deze heeft de meest gangbare electronica componenten in voorraad, die regelmatig stuk gaan. Want dan kun je ook gelijk aan de slag.

Onderdelen Ik maak mijn witgoed zelf 

En hoef je ook geen weken te wachten.

Want deze onderdelen komen allemaal uiteindelijk uit China. Want daar kopen de fabrikanten ze ook.

Mocht je daarvoor niemand weten, dan zijn er meerdere kleine bedrijfjes die deze printen voor een heel schappelijke prijs van rond de 50-70 euro voor je willen repareren en ben je ook met een paar dagen klaar.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Met deze foto's kan ik werkelijk niets.

Foto's moeten gemaakt worden met veel licht, moeten haarscherp zijn en mogen niet gecomprimeerd worden.

Op dit forum worden ze automatische gecomprimeerd, daarop kan ik niets zien.

Maak de foto's plaats ze op google photo en deel de link op het forum.

Ik zie bij de stekker een dikke weerstand maar kan hier zelfs de kleur van de ringen niet zien en ook het IC met de 7 of 8 pootjes ook daarvan moet ik alles weten

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik zie een IC met 8 poten die zo te zien ontploft is, dat is voor mij een onbekend type kun je eens proberen de teksten die er op staan te noteren, ik kan ze niet halen uit de foto.

Het lijkt gezien het zwartspoor dat hij vanuit de bovenkant ontploft is.

En wat zijn de kleuren van de dikke weerstand bij de stekkeraansluiting?

Waarschijnlijk is hij nu hoogohmig maar moet ergens tussen de 22 en 100 ohm zijn.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...