Ga naar inhoud

XP1800 loopt steeds vast


Aanbevolen berichten

Het hele probleem is juist dat jarenlang alle spellen werden geschreven voor de 9x kernel. Die spellen maken vaak misbruik van bepaalde eigenschappen van die kernel. De NT kernel staat dat niet toe, daarom werken veel spellen niet onder 2000. Dat betekent niet dat de schuld bij 2000 ligt, zoals jij ook al opmerkt, maar die waarneming lost het compatibiliteitsprobleem natuurlijk niet op. Dus is 2000 toch ongeschikt voor spellen. Overigens is de NT kernel altijd bedoeld geweest voor professioneel gebruik. Dan is de beveiliging ineens wel belangrijk. Als jij 2000 te zwaar beveiligd vindt kun je 98 of Me nemen, die waren bedoeld voor thuisgebruikers. Anders moet je niet zeuren. Virusscanners zijn ook geen rotzooi, ik heb het afgelopen half jaar al drie virussen gehad, en ik doe niet eens belangrijk werk of veel communicatie via de pc.
Link naar reactie
[quote:26aaf934ac] Op 08-02-2002 18:10, schreef Chappie: Better 30 graden dan 50 graden want lijkt mij zo zonde als die in het zomer beetje te heet wordt. Zeker zo dure cpu! met zo prachtige computer. [/quote:26aaf934ac] Tuurlijk is 30 graden beter dan 50, maar wanneer dat ten koste gaat van geluidsoverlast of van een gigantisch duur koelsysteem is dat het verschil gewoon niet waard. Het ergste wat er gebeurt wanneer die CPU te heet wordt is een crash, waarna je op reset drukt en vrolijk - okee, beetje geïrriteerd - verder gaat. Als dat vaak voorkomt kun je de luchtstroming in de kast verbeteren door b.v. kabels samen te binden, of door een grotere koeler aan te schaffen. Als de pc ook in de zomer niet crashed hoef je je ook nergens druk over te maken. Bovendien gaat een CPU 20 of 30 jaar mee, als daar 5 jaar vanaf gaat maakt het nog niets uit. [ Dit Bericht is bewerkt door: egslim op 2002-02-08 21:35 ]
Link naar reactie
[quote:a008ede36b] Op 08-02-2002 0:07, schreef kernel32.dll: Stap toch over op WIN XP Ik kan alles draaien Je kan dan ook Win update een combatibity update doen helpt groeten [/quote:a008ede36b] Ja dat is wat ik nog van plan ben, WinXP proberen. Kan zijn dat ie vastloopt omdat 98 niet goed omgaat met teveel geheugen. De AGP Appenture omlaag zetten hielp niet. Of misschien ligt het aan mijn geluidskaart, dat ie in conflict komt met de sound on board (hoewel hij zowel vastloops als de sound on board aan als uitstaat).
Link naar reactie
[quote:c6a4bc94e3] Op 08-02-2002 18:08, schreef Chappie: Zover ik weet alle spelen die IK niet op win2k en winme draaien hebben altijd problemen met de OS zelf. Maar dat zijn spellen die stammen uit de DOS-tijdperk. Zover ik weet heb ik veeeeeeeeel mensen gehoord problemen met WInMe & WINXP. Win98se "blijkt" de beste OS voor games. Trouwens win2k draait WEL goed met spelletjes. Tenzij als ze zijn niet geschreven ervoor! Zoals veel spellen zijn! Daarom draait het niet goed. Lijkt mij ook logisch. En ik heb gehoord via channel games dat het vaak ligt aan het spel zelf omdat het OS bijv win2k staat het niet toe. Bijv Starcraft Brood War. Alle win2k gebruikers hadden problemen met "high latency" omdat win2k wilde geen onbekend ip adres ofzo hebben. Dus Win2k is TE Zwaar Beveiligd! Nou wat wil je dan met firewalls en al die rotzooi virusscanners etc. Het ligt vaak aan de gebruiker. Ik heb tot nu toe afgelopen 6/7 jaar 3 virussen en 1 keer gehackt. Tot zover allemaal onder win95/win98/winme. Dus jij kan mij zeker niet wijs maken dat win2k niet goed is voor spelletjes wanneer beveiliging voor amusement gaat. [/quote:c6a4bc94e3] Je kan natuurlijk ook gewoon on der 98 of XP ZoneAlarm en Norton Anti-virus installeren, heb je ook goede beleiliging en alle games werken. Onder Win2K moet je maar afwachten of de games werken, tja beetje zonde van het geld als je favo game het niet doet.
Link naar reactie
[quote:547724811d] Op 09-02-2002 12:48, schreef egslim: Je kunt gemakkelijk de hoeveelheid geheugen even terugnrengen tot 512 Mb. Werkt alles dan wel, maak een dual boot met Windows XP. Met Maxphyspage=20000 zorg je ervoor dat Windows 98 niet meer dan 512 Mb geheugen herkent, terwijl je er onder XP wel mee kunt werken. [/quote:547724811d] Ik heb dat dus gedaan in 98 (multiboot met XP moet nog komen maar ik heb er al wel een partitie voor), ik krijg dan steeds vage meldingen in 98. Norton die zegt dat ie te weinig geheugen heeft, MSIE die blijft hangen. Ik heb het dus maar weer teruggezet omdat het juist meer problemen geeft.
Link naar reactie
Dan denk ik dat die problemen worden veroorzaakt doordat 98 eerst wel 1024 Mb geheugen had en zich daarop heeft ingesteld. Ikzelf heb twee pc's met beide 768 Mb geheugen, met op beide een dual-boot van Me en XP, waarbij Me telkens slechts 512 Mb gebruikt. Als ik je was zou ik de hele handel formatteren, 98 vers installeren, eerst de nieuwste chipset drivers installeren en Maxphyspage-20000 instellen. Vervolgens videodrivers installeren, bij voorkeur 21.83, die leveren niet de beste prestaties, maar ik vind ze wel betrouwbaar. Vervolgens kun je de rest van de software installeren en Windows XP. Dat is wel veel werk, maar dan moet het haast ook wel goed lopen. Vergeet bovendien niet om Windows-update te runnen en de update voor snelle computers met ide-stations te downloaden.
Link naar reactie
[quote:a92de85e90] Win2K is geen optie, ik speel veel games en die geven onder Win2K problemen. [/quote:a92de85e90] Dan mag jij me vertellen welke, want bij mij draait echt ALLES perfect, van Counter-Strike via Diablo II tot FIFA2002. Oh nee, Frogger werkt niet :razz: Over die temperatuur: 50C is niet zo veel hoor. De XPs mogen van AMD zelf tot 95 graadjes hebben, dus dan mag het wel een hele hete zomer worden :smile: (draai zelf overigens op 29 graden met een XP1600+) [ Dit Bericht is bewerkt door: dabutcha76 op 2002-02-10 17:36 ]
Link naar reactie
Ik heb niet alle reacties gehoord maar, ik zou het volgende doen als ik jou was. Ik zou eens (omdat je nog niet weet of het vastlopen komt doordat er teveel geheugen in de comp zit) 1 module van 512 MB uit je comp halen. En daarna je PC grondig testen met die OS die je er al op had staan. Als je dan nog vastlopers hebt, zou ik het volgende doen. Sound-onboard en RAID uitschakelen. En een nieuwe install doen. Zorg daarbij dat je de beschikking hebt over de nieuwste 4in1 moederbord drivers, nieuwste videokaart driver, sound driver enz. In nieuwe drivers zijn vaak bugs eruit gehaald en werken daarom stabieler. Daarnaast kun je nog eventueel je BIOS flashen, of had je dat al gedaan. Werkt het systeem dan nog niet zou het weleens hardwarematig probleem kunnen zijn. Je kunt hiervoor eens al je kaarten behalve je videokaart uit je pc schroeven en kijken of je dan nog problemen hebt. Heb je die niet dan kun je kaart voor kaart er weer in zetten en dan kun je achterhalen aan welke kaart het ligt. Helpt dit niet kun je eventueel wat testprogs voor je CPU en geheugen downloaden. http://www.simmtester.com en download daar docmem om je geheugen te testen, kies voor 3 loops bij het testen. want het kan dat tie bij de eerste loop geen foutmelding geeft en bij 2e wel. Voor je processor kun je CPUstab downloaden, als dit prog vastloopt is je CPU niet goed meer. Waar je dit prog kunt downloaden weet ik zo 1, 2 ,3 niet meer. Schijfcontrole kun je nog doen voor je HD. Helpt dit allemaal niet, dan zou je moederbord weleens niet goed kunnen zijn. suc6 ermee
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Heb zo'n beetje zelfde systeem. Had in begin net als jij crashes, vooral als het systeem zwaarder belast werd. Uiteindelijk (na 2 nieuwe XP installaties en alles los te hebben gehaald) bleek het in mijn geheugen te zitten. Probeer eens met ander geheugen, of als je 2 kaarten erin hebt 1 eruit te halen en andere slots proberen etc.: ga alle mogelijkheden bij langs.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...