GerardRadius Geplaatst: 1 augustus 2020 Delen Geplaatst: 1 augustus 2020 Mijn Seagate drive is niet meer zichtbaar in Windows explorer. Ik had hier data van 2 interne drives op staan ( C ; D drive) Ik ben via een andere manier de Seagate drive een backup proberen maken, dit is niet gelukt en sindsdien zie ik mijn Seagate F-drive niet meer in explorer, en kan ik mijn documenten niet meer back-uppen. Quote Link naar reactie
Homer Geplaatst: 1 augustus 2020 Delen Geplaatst: 1 augustus 2020 Ik kijk in zo’n geval even in disk management van Windows. Quote Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 1 augustus 2020 Delen Geplaatst: 1 augustus 2020 Antwoord van Microsoft: "Klik met de rechtermuisknop op het Windows-pictogram en daarna op »Configuratiescherm«. Klik in het linkerdeel van »Computerbeheer« onder »Opslag« op »Schijfbeheer«. In het rechterdeel verschijnt dan een lijst met alle aangesloten schijven en hun partities. Als Windows uw externe schijf heeft herkend, staat die hiertussen. Wordt de drive herkend, dan weet u al dat de USB-kabel niet kapot is en dat het externe opslagmedium verder goed functioneert." [bron: https://answers.microsoft.com] Controleer vervolgens of de externe harde schijf een stationsletter heeft. Is dat niet het geval, klik dan met de rechtermuisknop op de beschrijving zonder letter en kies »Stationsletter en paden wijzigen«. U ziet dan dat er geen stationsletter wordt weergegeven. Klik op »Toevoegen« en selecteer een vrije letter. Nu heeft uw externe schijf een stationsletter en is die weer te benaderen. Mocht dit niet het gewenste effect hebben, dan kan het zijn dat de harde schijf voor het besturingssysteem niet correct geformatteerd is. Om dat te verhelpen, klikt u in »Schijfbeheer« met de rechtermuisknop op de schijf en kiest u »Formatteren«. Als u daarna een stationsletter aan het opslagmedium toekent, heeft u weer toegang tot de externe harde schijf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen