Ga naar inhoud

Externe M.2 NGFF SSB to USB aansluiten?


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing
Als je deze SSD in een externe behuizing hebt zitten en die via USB hebt aangesloten op de laptop dan kan het zijn dat deze niet standaard herkend wordt. Dit heeft dan te maken met dat er op de SSD waarschijnlijk nog geen partitie is aangemaakt en ook een drive letter ontbreekt waardoor de externe SSD niet herkend wordt in de Windows verkenner. Mocht je voorheen al wel een partitie op de SSD hebben staan, dan kan dit een conflict geven met de USB controller waardoor deze partitie niet zomaar herkend wordt. Wat je dan kan doen is via schijfbeheer vanuit Windows 10 kunnen achterhalen of deze de SSD wel ziet, en daar dan een partitie op aanmaken (of de huidige verwijderen) zodat Windows de externe SSD ook gewoon kan zien, net zoals een USB stick dus. Is de partitie aangemaakt dan kan je daarna de externe SSD formatteren zodat je deze ook kan gaan gebruiken als opslag medium, net zoals een USB stick dus. Zo zou het moeten lukken. Vind mij ook op YouTube: CSW Wouter
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 19-11-2019 om 22:45, sevenstone zei:

Hoe kan ik die configureren, zodat hij herkent wordt op mijn laptop?

was geschreven 19-11-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...