Ga naar inhoud

wasmachinetrommel draait niet meer


Steef-1

Aanbevolen berichten

Hallo, Onze Zanussi ZWG 6144 Campione centrifugeert niet goed op 1400 toeren en bereikt ook niet het programma einde. Wat ook opvalt is dat sinds kort de trommel bij het vullen niet meer met de hand kan worden rondgedraaid. Hij lijkt wel geblokkeerd. Voorheen kon dit wel. De programma\'s werkt de wasmachine nog wel af en tijdens het wassen/ spoelen draait de trommel wel gewoon. Ik heb ook het idee dat de wasmachine meer geluid maakt. (rommelend/ bonkend) Weet iemand raad? De machine is ca. 1,5 jaar oud. Gr. Stephan
Link naar reactie
Hallo René, Inmiddels ben ik erachter wat de oorzaak was. Er was een kledingstuk (ondergoed van mijn dochtertje) tussen de trommel en de betonrand terecht gekomen (!?) en dat blokkeerde blijkbaar het draaien van de trommel met de hand. In bedrijf probeert de machine natuurlijk met geweld die trommel aan het draaien te krijgen. Op zeker moment stopte hij dan toch. Het kostte mij ook aanzienlijke moeite om het kledingstuk er tussenuit te krijgen. Het zat muurvast. Wel gelukt overigens. (hoop niet dat ik de trommel heb beschadigd/ ingdrukt; is natuurlijk maar aluminium volgens mij. Inmiddels werkt de machine weer naar behoren (ook centrifugeren) en draait hij de programma\\\\\\\\\\\\\\\'s tot het einde. Ik zal volledigheidshalve morgen toch contact opnemen met de leverancier/ fabrikant zodat het mankement geregistreerd wordt voor eventuele toekomstige problemen. Er zijn in het verleden wel eens kledingstukken tussen het rubberen manchet en de trommel blijven steken, maar nog nooit daaronder (trommel/ beton) Dank voor de tip en je reactie! Gr. Stephan Ik zal zeker morgen
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...