Ga naar inhoud

Afvoer lampje knippert bij Miele wasm.


ceedees

Aanbevolen berichten

Bij onze 2ehands Miele Novotronic wasmachine begint het Waterafvoer lampje te knipperen zodra er gepompt moet worden, waarna het programma afslaat. We hebben nu meerdere wasjes gedraaid, en hij blijft het keer op keer doen. Ik heb het pluizenfilter en -huis geopend en gereinigd, en ook de afvoerslang aan de achterkant gecheckt, welke prima doorliep. Frappant daarbij was wel dat de eerste keer dat ik dat deed er nog wat water uitliep met een andere kleur dan het \'verse\' afwaswater. Dit zat er dus al een tijdje, en is niet vermengd met het verse afwaswater. De tweede keer dat ik dit deed kwam er zelfs helemaal geen water uit. Het afvoerwater komt dus niet eens tot aan de afvoerslang. Wel heb ik tussendoor, op aanraden van mijn moeder die recentelijk een gelijk probleem had en er een monteur naar heeft laten kijken, een 95 graden was gedraaid met machinereiniging voor de vaatwasser. Hiermee werd het wasje wel succesvol afgerond. Een reguliere was hierna gaf echter weer dezelfde afvoer problemen. Gisteren hebben we dit opnieuw gedaan, waarna het wasje wel weer een stuk verder kwam (deze keer tot het centrifugeren), maar daar toch weer vastliep op het knipperende afvoerlampje. Weten jullie raad?
Link naar reactie
Nog een update: Heb vandaag naar mijn 2ehands dealer gebeld, die aanraadde een beetje olie erlangs te doen. Dit aan de lokale werkplaats bij ons achter voorgelegd, waarna iedereen begon te steigeren. Hierna naar een wasmachine monteur gefietst, en het hele verhaal verteld. Ook hij vond de olie een heel slecht advies omdat het motortje een gesloten systeem was, waar je helemaal niet bij kan komen met olie. Dit motortje zou overigens van het type \\\'permanente magneet motor\\\' zijn. Hij dacht dan ook dat het vooral de slang tussen pomp en afvoer (verstopping) of het motortje (kapot) zou kunnen zijn. Hij raadde me aan het motortje te bekijken door het \\\'spoelen\\\' programma te laten lopen met het pluizenfilter open en dan te kijken of deze normaal loopt. Ik heb hier filmpjes van gemaakt en hieronder gezet. Wat denken jullie als je dit ziet? Werkt het pompje nog naar behoren? Filmpjes pompje in actie: - [url]http://www.jeroenvanhooff.nl/miele/met_water.mov[/url] (het water lijkt niet weg te gaan, of is dit normaal bij zulke kleine hoeveelheden?) - [url]http://www.jeroenvanhooff.nl/miele/zonder_water.mov[/url] (iets beter te zien hoe het motortje loopt) Een verstopping zou dus idd ook nog kunnen maar kreeg de slang er niet gemakkelijk vanaf, dus ga morgen nog eens een poging wagen...
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Je hopt annoniem door op andermans topic zonder een type nummer te noemen... Niet netjes maar vooruit. Dit is de melding dat het water niet of niet snel genoeg kan worden afgepompt. Maak het filter van de pomp schoon en voel of je het schoepje soepel in beide richtingen kunt draaien. Voel ook of er niets in de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis zit. Laat de machine leeglopen in een bord of dienblad via het slangetje naast de pomp voordat je de filterdop losdraaid anders word het een zwembad.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
Sinds korte tijd gaat bij mijn Miele Vitality SCS ook het afvoerlampje knipperen. Tot voor kort kon ik dit telkens oplossen door het water weg te laten lopen en het pluizenfilter schoon te maken (welke niet vies was). Het schoepje draaide in beide richtingen goed. De was erna draait keurig het programma af en drie wassen erna ook, maar bij de 5e was gaat opnieuw het afvoerlampje branden. Ik vind het vreemd dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Ook de afvoerslang achter heb ik bekeken en hier is ook niets geks aan te zien. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...