Ga naar inhoud

Foto's kwijt op sd kaart


Aanbevolen berichten

Ik ben mijn foto\'s kwijt op mijn sd kaart. Ik heb ze niet verwijderd en ik heb verschillende programma\'s geprobeerd maar deze haalt alleen de verwijderde foto\'s weer terug, terwijl ik gisteren op mijn 65ste verjaardag foto\'s heb genomen, die nu weg zijn. Als ik het kaartje in de computer stop dan staat er een raar teken op mijn kaartje, namelijk: USBC╝å\r\nEn hier staan dus de foto\'s op want het kaartje is 8GB en er is 6,9 van de 9,3 GB vrij. Dus ze staan erop maar ik kan ze niet meer openen. \r\n\r\nWie heeft een oplossing voor mij. Nogmaals ik heb Recuva geprobeerd en PC Inspector maar die vinden alleen de verwijderde foto\'s terug en die moet ik nu juist niet hebben. De foto\'s van mijn verjaardag zijn niet verwijderd maar ik kan ze niet meer vinden en ook niet openen omdat er zo\'n raar teken staat.
Link naar reactie
[QUOTE=tcooteman;654743]\r\nEn hier staan dus de foto\'s op want het kaartje is 8GB en er is 6,9 van de 9,3 GB vrij. Dus ze staan erop maar ik kan ze niet meer openen. \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nEen kaartje van 8GB en dan 6,9 van de 9,3 GB vrij, dat lijkt me niet te kloppen.\r\nZelf recover ik ze altijd met Easeus data recovery pro. En tot nog toe lukte dat bij elk aangeboden exemplaar. Het programma is echter niet gratis. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Als ik het kaartje in de camera doe en dan aansluit op de pc zie ik helemaal geen foto\'s. Het kaartje heeft echt 8 GB geheugen en ik heb een typfoutje gemaakt want ik heb dan 6,9 van de 7,3 geheugen vrij. \nIk weet niet wat dat programma Easeus is maar het gaat mij niet om verwijderde foto\'s, het gaat om foto\'s die erop staan en afgelopen zondag zijn genomen.\nIk heb ook nog even op google gezocht en ik ben bang dat het een virus is. Omdat dat rare teken op het kaartje staat en daar heb ik op gegoogled en ik kom nu iedere keer tegen dat het een virus is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik kan engels lezen en ga het zeker proberen. Ik heb wel mijn kaartje weggebracht maar deze konden ook niets meer terugvinden. Daar zeiden ze dat het een corrupt kaartje is en dat dat niet echt veel voorkomt, dus ik heb gewoon pech. 25 euro betaald en nog niets terug dan alleen maar het kaartje. Maar ik ka jouw oplossing zeker proberen. Het is het waard. Ik houd je op de hoogte.
Link naar reactie
Als dat niet lukt via de links van Erik hoop ik dat ze niet al te gekke dingen met dat kaartje hebben gedaan, want dan kan een ander er weinig mee.\nIk wil het best nog een keer proberen hier met Easeus data recovery pro, maar dan zal het opsturen van het kaartje worden.\nAls je dat een kans wil geven, stuur me dan een persoonlijk berichtje met tel. nr en of email adres, dan kunnen we even tel. overleggen. \nIk doe dat soort dingen niet beroepsmatig, dus echt veel kosten doet mijn poging niet. Bovendien: No cure, no pay.\n\nEn Easeus data recovery pro zoekt niet alleen op verwijderde foto\'s, maar op alle bestanden die er ooit op gestaan hebben en door welke oorzaak niet meer te bereiken zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Compliment Niek (en Easeus data recovery). Flinke klus eigenlijk met zo\'n hoeveelheid. We hopen dat het de gewilde bestanden zijn.\n\nLaat wel zien dat er met het simpel terugsturen van een opgestuurd kaartje met 2 Euro investering toch snel 23 Euro te innen is. We zullen wel nooit weten of daar opzet achter zat, maar professionele recovery zal het zeker niet zijn. \nIk zou in het vervolg in ieder geval naar een \'no cure no pay\' service zoeken.
Link naar reactie
Thnx. Erik. Het recoveren van een 8 Gb kaartje is ongeveer 2 uur werk. Alleen de beste recover programma\'s geven de bestanden opeén volgende nummers, dus het zoekwerk, naar wat je wilt hebben neemt nog al wat tijd in beslag. \nKijk ik heb er dan de tijd voor even te zoeken en kwam eerst 1 foto tegen van de juiste datum. Toen wist ik dat de rest er ook moest zijn. Toen ik op een map stootte van ruim 200 bestanden met de extensie .chk vond ik de foto. Extensie renamed (jaja met een ren *.chk *.jpg ) en daar waren ze. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;655147]\r\nOverigens denkt het recovery programma er 20.85 GB aan data af te halen, dus inderdaad ook veel gewiste foto\'s. [/QUOTE]\r\nAh, dus die 20 GB is een getal wat geen relatie tot de echte data heeft, misschien meer een optelsom van wat de ongestructureerde bestandstabellen zeggen. 8 GB was de max, de grootte van het kaartje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...