Ga naar inhoud

windows verkenner


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb het één en ander te vragen over de windows verkenner in windows 7. Ik heb een aantal externe schijven en daar staat veel muziek op. Ik heb afgelopen week alle bestanden geindexeerd. Nu heb ik een vraag. Als ik ga zoeken op bv Marco Borsato, dan krijg ik te zien wat je ziet in de bijlage \"Marco Borsato windows 7 zoeken\" Nu heb ik een ander programma genaamd Agent Ransack en als ik daar het zelfde doe dan krijg ik te zien, wat je ziet in de bijlage Marco Borsato agent ransack zoeken\" Nu gaat het mij in beide gevallen om het rood omcircelde. In beide voorbeelden klik ik eerst op naam en je ziet in bijlage 2 sorteert ie netjes eerst alle mappen op volgorde en dan de namen van de bestanden op volgorde. Ook de lokatie staat net zoals ik het wil hebben bv die begint met de letter van de schijf C:\\Mijn documenten. In bijlage 1 zoals je in Windows 7 gaat zoeken dan krijg je eerst de map waar het liedje in staat en daarna pas tussen haakjes de lokatie die het bestand heeft op je pc. In windows xp werkte het zoeken net zoals je ziet in bijlage nr 2.\r\n\r\nNu is mijn vraag is er een mogelijkheid dat dit zoeken zoals in bijlage 2 wordt weergegeven ook mogelijk in windows 7 en wat moet ik dan doen.\r\n\r\nAnder vraagje is of het mogelijk is als ik een mp3 bestand aanklik en ik met de rechtse muisknop op bestandlokatie openen of dit bestand dan in een nieuwe map geopend kan worden.\r\n\r\nMet vriendelijke groet\r\n\r\nStefan
Link naar reactie
Zo te zien heb je alles dubbel, en je stelt ook meer een sorteer vraag dan een zoek vraag.\nWindows is nooit een ster in sorteren geweest, je kunt beter in een programma als Windows media player of Apple QuickTime sorteren en lijsten maken dan kun je de volgorde altijd terug zien.\nHier een [URL=\"http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/taxonomy/term/13\"]link[/URL] naar meerdere gratis sorteer programma\'s voor mp3\'s
Link naar reactie
Wat vraag 1 betreft - Windows doet exact wat je vraagt - sorteren op mapnaam. Blijkbaar heeft de map op je backupschijf dezelfde naam als de hoofdmap (\"Marco Borsato - Zien\") en daar sorteert hij op.\nAls je rechtsklikt op de koptekst, dan kun je daar kolommen toevoegen. Zoek eens naar een kolom voor \"locatie\" of \"pad\" en zet die erbij, dan kun je daar ook op sorteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...