Ga naar inhoud

Nieuwe systeemschijf instaleren


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe schijf gekocht om mijn c te vervangen, natuurlijk is die maagdelijk. Wanneer ik mijn oude systeemschijf eruit haal heb ik natuurlijk niets meer. Worden mijn dvd\'s nog herkent zodat ik windows kan installeren; Het betreft een hibryde schijf van 4 g. Bedankt bij voorbaat.\r\n\r\nMil:confused:
Link naar reactie
De schijf word als het goed is in het BIOS herkent, je zult wel de boot schijf m moeten veranderen naar CD/DVD opslaan en met de Windows CD/DVD erin opnieuw op moeten starten, nu komt Windows vanzelf met een reeks vragen o/a over formatteren volg deze op.\n\nJe schrijft niet welke Windows je gebruikt dus het kan zijn dat jou schijf te groot is ,je schrijft [QUOTE]Het betreft een hibryde schijf van 4 g. [/QUOTE] dit zal 4 Tb moeten zijn denk ik en dit kan met sommige oude Windows als XP bijvoorbeeld een probleem geven.
Link naar reactie
Als je de PC aanzet dan zie je onderin beeld in het nog zwarte scherm een regel met Bios en een toets aangegeven meestal F1 of Del deze moet je dan direct aanklikken, nu kom je in de bios waar je moet zoeken naar bootvolgorde of bootsequentie onderin beeld staat hoe en wat je moert doen om de DVD boven te krijgen, als je zover bent sluit je af met de opslaan toets meestal F11 opslaan en afsluiten, maar ook dit staat onderin beeld vermeld. Nu start je de PC opnieuw op met de DVD van Windows erin, Windows zal nu beginnen met vragen stellen zoals formatteren enz zodra je de Windows code hebt ingegeven zal de installatie beginnen.\nAls de installatie gedaan is moet je je bij Microsoft aanmelden en de Windows activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...