Ga naar inhoud

Win 8.1 installeren met win8 licentie


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met windows 8. Alleen wil ik nu alles opnieuw installeren zonder de bloatware die de fabrikant mee levert en als het kan direct windows 8.1 installeren.\n\nHelaas lukt het niet vanwege de licentie sleutel. Er verschijnt een melding dat deze niet geldig is voor deze windows versie.\n\nIk heb al een aangepaste versie gemaakt met het ei.cfg bestand, maar weet niet of daarin alle waardes goed staan. Nu draait er weer de versie die vanuit de herstel CD komt, maar daarin staat alleen dat het een win 8 versie is en geen core of pro.\n\nWeet iemand een oplossing of kan ik dit alleen via de herstel CD\'s voor elkaar krijgen.\n\nDe uitleg van het ei.cfg bestand is via de volgende [URL=\"http://superuser.com/questions/498436/install-windows-8-without-a-product-key\"]link[/URL] te vinden.
Link naar reactie
Nee dat lukt niet ?? eerst moet W8 er op staan .\r\n\r\nWindows 8.1 is uiteindelijk een Upgrade van W8\r\n\r\n Bij Eigenschappen staat welke versie op de Laptop aanwezig is.\r\n\r\n........\r\n [ATTACH]18083[/ATTACH]\r\n\r\n\r\n\r\n [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/update-from-windows-8-tutorial[/url]
Link naar reactie
@Satneef: Dat werkt niet vanwege de licentie sleutel die bij de laptop hoort. Je krijgt dan op de site de melding dat deze sleutel niet geschikt is voor de download.\n\n@Niekie30: De meeste programma\'s laten vaak nog rotzooi achter wanneer deze worden verwijderdt. Dat is juist iets dat ik niet wil.\n\n@Desperado: Bij mij staat er alleen dat het windows 8 is. Op geen enkele manier valt er te zien of het om een pro, core of ultimate versie gaat. WSUS update zegt als enigste dat het een core versie is.\n\n@stroke33: Bedankt voor de link. Ik zal deze eens uitproberen. HP heeft al iets goeds gedaan door een keuze te geven om een minimale herstel te maken in plaats van fabrieksherstel. Onder andere Norton wordt dan niet geïnstalleerd.
Link naar reactie
[QUOTE=jeroenathome;654562]@Satneef: Dat werkt niet vanwege de licentie sleutel die bij de laptop hoort. Je krijgt dan op de site de melding dat deze sleutel niet geschikt is voor de download.\r\n\r\n@Niekie30: De meeste programma\'s laten vaak nog rotzooi achter wanneer deze worden verwijderdt. Dat is juist iets dat ik niet wil.\r\n\r\n@Desperado: Bij mij staat er alleen dat het windows 8 is. Op geen enkele manier valt er te zien of het om een pro, core of ultimate versie gaat. WSUS update zegt als enigste dat het een core versie is.\r\n\r\n@stroke33: Bedankt voor de link. Ik zal deze eens uitproberen. HP heeft al iets goeds gedaan door een keuze te geven om een minimale herstel te maken in plaats van fabrieksherstel. Onder andere Norton wordt dan niet geïnstalleerd.[/QUOTE]\r\n\r\n,,\r\n\r\nDuidelijk dan heb je W8 en je kunt dan gewoon naar W8.1 via \r\n\r\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/update-from-windows-8-tutorial[/url]\r\n\r\n[ATTACH]18087[/ATTACH]
Link naar reactie
Ondertussen via de recovery CD\'s alles er nieuw op gezet en alle update geïnstalleerd. Om een of andere reden lukte het niet om de updates via WSUS update te installeren. Dit heb ik via de windows update gedaan en de upgrade naar win 8.1 ging via de store.\n\nHelaas werkte het programma waar Stroke33 naar linkt niet. Op het moment dat deze bezig was om naar de bloatware te zoeken verschijnt er een venster dat zegt dat het programma niet meer reageert. Na een half uur wachten het programma maar afgesloten en gezocht naar een alternatief die hetzelfde kan doen. [URL=\"http://www.pcdecrapifier.com/\"]Decrapifier[/URL] werkt wel op het systeem en heeft de bloatware verwijdert.\n\nNu nog een image van de schijf maken en in de toekomst van hieruit beginnen.
Link naar reactie
Op dit moment heeft de schijf meerde partities. Kan ik enkele hiervan verwijderen? Het gaat om de partities zonder naam en die 100% vrije opslag hebben of die er dubbel instaan. De Recovery CD zijn al gemaakt dus die zou volgens mij wel weg kunnen.\n\nDe harde schijf is een samsung en heeft 500 GB opslag. Ik wil zoveel mogelijk HD vrij hebben voor mijzelf en niet voor windows mogelijkheden die niet gebruikt worden.\n\nAfbeelding van schijfbeheer:\n[URL=\"http://tweakers.net/ext/f/OCFS056HzW9APPed0taAOSkH/full.jpg\"]Schijfbeheer[/URL]
Link naar reactie
Ik weet niet hoe je dat hebt gedaan, maar je hebt 2 herstelpartities en een EFI partitie. Daar zou ik zeker afblijven al is het minstens 1 teveel.\nAls je de recovery partitie verwijdert, zal je dat moeten opknappen met een echte partitiontool want die partitie ligt niet aansluitend een C: \nMaar is er iets mis gegaan tijdens het installeren? Een keer opnieuw begonnen, zonder alle partities te verwijderen?\n\nNiek
Link naar reactie
Gewoon de recovery CD\'s gebruiken en over de werkende installatie heen installeren.\nEen voordeel is dat er nog weinig bestanden en programma\'s op het systeem staan. Ik kan gewoon weer van vooraf aan beginnen mocht dit nodig zijn.\nEven proberen of Ultimate boot CD de partities kan verwijderen en de gemaakte image via Filezilla weer terug zetten.
Link naar reactie
Gezien het feit dat je een recovery partitie heb en recovery DVD\'s lijkt het mij onverstandig de partities weg te halen, om het simpele feit dat je bij een recovery vanaf de gemaakte DVD toch weer dezelfde indeling krijgt, op recovery schijven staat namelijk alles wat er voordien/thans op de harde schijf staat uit eigen ervaring met Dell pc.\n\nBuiten dat is het hebben van een fabrieks-herstel op de harde schijf plus een set herstelschijven beter dan enkel een set herstelschijven.\n\nErgo gewoon zo laten de ruimte die je nu verliest is met één USB stick op te lossen en het zou jammer zijn als je én je herstelschijven verliest door defecten op de DVD en je moedwillig de recovery schijf hebt verwijdert (grote problemen als je het nodig hebt, voor een minimaal probleem wat je nu voor jezelf maakt) overigens zie je dit alleen in schijfbeheer en verder nergens in, buiten dat moet toch een bepaald percentage van je HD leeg laten 100% vol mag nooit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...