Ga naar inhoud

Gescande foto's vergroten


Aanbevolen berichten

[QUOTE=HVteB;654352]Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. Staan interessante dingen voor mij bij. Ga er mee aan het werk. Maar ik denk dat ik de foto\'s moet vergroten om mijn doel te bereiken en dan wordt de kwaliteit wel erg slecht.[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt ook het programma [URL=\"http://www.invender.nl/product/FotoXXL_Pro_Fotovergroter\"]Foto XXL [/URL]gebruiken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, ben er nog ?\r\nIn windows 7 zit een knip programma.\r\nHiermee kun je een deel van het scherm selecteren en opslaan.\r\nZelf gebruik ik \" MWsnap \" {via google}\r\neven opletten \"om het selecteren te activeren, moet je in de boveste balk\r\nonder \"bewerken\" klikken op dat rechthoekje met die rode stip.\r\n\'t Is te proberen.\r\n....Bert P
Link naar reactie
Als je een oudere versie van Office hebt zit daar \'picturemanager\' in\r\nAls je daarmee een foto opent klik je de optie \'bewerken\' daarna \'bijsnijden\' dan kun je de dikke zwarte streepjes aan alle zijden precies op de rand van de foto zetten en op \'ok\' klikken en \'opslaan\'\r\nDaarna zul je zien dat je de witte/zwarte vlakken kwijt bent en de foto op de grootst mogelijke resolutie in beeld krijgt
Link naar reactie
[QUOTE=HVteB;654506]Kom er maar niet uit. Voorbeeld:\r\n1. Heb gescande zw/w foto met als afmeting 1772x1205 en 233 kb deze komt groot in beeld.\r\n2. Heb gescande zw/w foto met als afmeting 2550x3507 en 342 kb deze komt klein in beeld.\r\nAls ik laatstgenoemde foto met Paint/Formaat wijzigen (van 100 naar 200) wordt de foto 5100x7014 met 1,54 Mb. Maar hij blijft klein in beeld. Mijn vraag blijft dus hoe krijg ik deze groot in beeld? Zal wel ergens een denkfout maken. Wie kan mij uit de brand helpen?[/QUOTE]\r\n\r\nWaar in beeld, als je de foto\'s in Paint Shop Pro of welk ander foto bewerking programma binnen haalt, dan verkleind het programma automatisch de foto, je kunt dit zien aan de bovenrand van de foto waar iets staat van 1:3 zie plaatjes de eerste geknipt op 1:3 de tweede op volle grootte. Met het vergrootglas kun je de foto terug brengen naar de originele maat, dus van 1:3 naar 1:1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...