Ga naar inhoud

Nog iemand, die om moet schakelen !


Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik rust, maar heb er zo\'n 60 kunnen helpen en alles naar Windows 8 (.1) wel enkele om moeten bouwen, zij zijn nu aan gewend raken en er tevreden mee al bellen er nog wel op met kleine probleempjes omdat zij nog niet alles terug kunnen vinden. Heb Windows 8 (.1) wel zo ingesteld dat het bureaublad direct tevoorschijn komt. Voor hen die het nog niet weten komt het hier, [QUOTE]open de Windows Verkenner via de toetscombinatie WindowsToets + E en blader vervolgens naar de volgende map, waarbij de gebruikersnaam is van het account waaronder je momenteel werkt: C:\\Gebruikers\\\\Koppelingen. In die map staat een aantal standaard snelkoppelingen naar diverse programma\'s en Windows-onderdelen, waaronder het bureaublad. Kopieer nu het snelkoppelingsbestand Bureaublad naar de volgende map: C:\\Gebruikers\\\\AppData\\Roaming\\Microsoft\\Windows\\Menu Start\\Programma\'s\\Opstarten. In deze map kan je snelkoppelingen plaatsen naar alle programma\'s die je automatisch wilt laten starten na het inloggen van Windows 8. Het enige nadeel: het duurt altijd een aantal seconden voordat deze programma\'s worden uitgevoerd. Na het opnieuw starten van Windows 8 zal je zien dat je na het inloggen altijd eerst het startscherm krijgt, maar na enkele seconden komt dan toch het bureaublad in beeld.[/QUOTE] Oja, het werkt ook onder Windows 8.1.
Link naar reactie
Ik heb nog geen zin een nieuwe laptop te kopen. Dat Windows 8.x smaakt me niet lekker ondanks dat zelfs Niek \"om\" is gegaan. Ook het hardware aanbod van de laptops is me nog niet naar de zin (wil een mat scherm op binnen- én buitenkant deksel, géén aanraakscherm) en SSD voor systeem en progs en HD voor docs-enz). Daarom voorlopig effe met Linux froebelen, \'tis weer eens wat anders...
Link naar reactie
Bij was het ook meer een moeten, omdat ik er ook cursus in ging geven. \nMaar ik moet zeggen: \nAan mijnt pc zie je niet meer dat ik W8.1 gebruik. \nEn dat was maar een 3 uurtjes werk. \nHij is alleen nog een tikkie sneller nu. \n\nOp die snelheid na, zie ik nog geen echte voordelen overigens. Maar ja als je zo\'n pro versie krijgt van het bedrijf waar je cursus voor geeft, installeert het wel lekker. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Atlanta;653937]Nog iemand, (in dit forum) die om moet schakelen ! \r\nvan XP naar ..... een andere Windows versie.\r\n\r\nIk had meer verwacht. Of durven jullie niet te posten in dit Forum ?\r\n\r\nGroeten, Atlanta[/QUOTE]\r\nGeen idee waar jij al bent, heb je iets op het oog qua nieuwe versie ? \r\nDacht je misschien aan een workshop of zo ?\r\n\r\nNiek zegt nu niets anders te hebben met zijn W8.1, maar in hoeverre dat is kan ik niet zien... Ik heb nu Windows 7, en ben mijn klassieke Startmenu kwijt, wat resulteert in een hoop langere wegen om bij mijn eerdere favoriete plaatsen en programma\'s te komen.\r\nGeen idee of de belofte dat dat klassieke Startmenu in Windows 8.1 weer terug zou zijn is nagekomen.
Link naar reactie
Yep Erik. Ik heb inderdaad geen klassiek startmenu meer met W8.1, maar dat gebruikte ik ook nauwelijks. De 10 a 15 programma\'s die ik vaak gebruik zijn gewoon snelkoppelingen op het bureaublad. \nJe weet dat ik eerder W8 afkraakte. Tot ik het cursusboek las waaruit ik les geef en ik heel wat mogelijkheden (binnen W8.1) zag, om het zo in te stellen, dat er goed mee te werken is. \n\nEn dat startmenu hebben ze wel beloofd. De volgende grotere update komt overigens in september 2014 uit. \n\nNiek
Link naar reactie
In 2012 begonnen met 2 bèta\'s die al gelijk goed bevielen ondanks dat ik van Windows 7 (wat een goed besturingssysteem is overigens) ben over gestapt naar Windows 8, wel eerst op een oude Laptop welke zonder hardware veranderingen begonnen, wat een zeer grote versnelling teweeg bracht, en ben dan ook snel de andere computers gaan updaten met later een originele goedkope Windows 8 Pro erop welke nu allemaal een update naar 8.1 hebben gehad.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;654094]Yep Erik. Ik heb inderdaad geen klassiek startmenu meer met W8.1, maar dat gebruikte ik ook nauwelijks. De 10 a 15 programma\'s die ik vaak gebruik zijn gewoon snelkoppelingen op het bureaublad.[/QUOTE]\nProgramma\'s dat lukt vaak wel, dat zijn er niet enorm veel, maar ik heb een zooi snelkoppelingen naar mappen en diverse tekstdocumenten, en dat wordt erg druk op je tafeltje.\nIk heb nu een map gemaakt in de Verkenner in \'[I]Mijn Documenten[/I]\', daar al mijn veel gebruikte snelkoppelingen gezet, en dan diverse snelkoppelingen naar die map op allerlei strategische plaatsen gezet, met een naam die begint met twee uitroeptekens waardoor het alfabetisch altijd bovenaan komt te staan. Je moet toch wat.\n\n( heb nu toch wat eerste [url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=654365#post654365]W7 ervaringen[/url] geplaatst)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...