Ga naar inhoud

OS installeren via Teamviewer


Aanbevolen berichten

Heb een zus in Tenerife zitten. Gediplomeerd digibeet i.b.v. een oude Dell Latitude laptop met XP met 1 GB geheugen, CPU nog even onbekend..Dus een ander OS zou raadzaam zijn maar het moet natuurlijk weer zo goedkoop mogelijk.. Moet via Teamviewer nog wel even kijken of W7 (starter waarschijnlijk) er op kan.\r\nStel dat het mogelijk is...zou ik dan bijvoorbeeld via WeTransfer het installatiebestand van W7 kunnen overbrengen (of desnoods Vista), afhankelijk van CPU e.d. en dan de zaak installeren op afstand via Teamviewer, waarbij er via een andere \"lijn\" ook een open Skypeverbinding met haar is (via iphone) voor de broodnodige instructies (Teamviewer werkt immers niet zonder internetverbinding en het installeren van een ander OS vergt dan toch enige onderlinge communicatie) Gaat dit lukken of is er een ander advies
Link naar reactie
Rob.... Ik zou op haar kosten gewoon het vliegtuig nemen. Het weer wordt hier weer normaal, dus zal het daar ook beter weer zijn.\n\nMaar ze zal zelf W7 starter moeten installeren, desnoods via een opgestuurde usb stick waarvan ze kan booten. \nDaar zou je de drivers ook in kunnen slipstreamen voor dat ding. Daarna kan ze teamviewer installeren en kan je haar verder helpen.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik lees toch duidelijk: \'en dan de zaak [U]installeren op afstand via Teamviewer[/U], waarbij er via een andere \"lijn\" ook een open Skypeverbinding met haar is (via iphone)\'.\r\nDaar ging mijn opmerking over, eerst moet Windows geïnstalleerd worden en dat gaat niet via Teamviewer omdat je dat pas kunt installeren als het OS geïnstalleerd is.
Link naar reactie
Inderdaad Hans en Niek. Ik zou haar een schijfje met W7 (met geslipstreamde drivers) kunnen opsturen. Dan als laatste \"Teamviewerhandeling\" zorgen dat ie boot vanaf CD, vervolgens geef ik haar via skype/iphone de nodige instructies tot het moment dat het OS en Teamviewer is geinstalleerd, waarna ik het zelf weer kan overnemen. En klaar is Kees, of zie ik het allemaal te simpel?
Link naar reactie
Kun jij er via Teamviewer voor zorgen dat de machine opstart vanaf DVD? Dit zul je in het BOIS moeten regelen door de opstartvolgorde aan te passen. Of tijdens het opstarten op de juiste knop drukken om het boot-menu te starten. Dit gaat allemaal niet via TV maar moet lokaal op de machine gebeuren. Je zult haar dus door dit proces moeten praten. Pas na installatie van Windows en TV kun jij weer wat doen op afstand.
Link naar reactie
Om er Linux op te zetten is wel mogelijk door vanaf afstand de pc over te nemen.\nWordt ook aangeboden door verschillende bedrijfjes.\nMaar je kunt tijdens de installatie de machine blijven gebruiken wat met windows niet kan plus dat het nog eens opstart tussendoor.\nZou zeggen kijk op ze er een laptop tijdelijk naast kan krijgen en via skype oid ze er doorheen loodsen al valt dat bij een digibeet niet altijd mee en heb je snel een misverstand.
Link naar reactie
Meen toch echt dat er over een XP machine gerept wordt in de openingspost?\n\nZolang er geen problemen zijn zou ik ze lekker door laten doen met dat ding.\nWel wat zaken aanpassen wat elke windows gebruiker al jarenlang aanbevolen is.\nData(foto\'s/brieven en andere prive) altijd backuppen, andere browser en goede virusscanner.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...