Ga naar inhoud

pc start niet volledig op.


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en heb zelf wel iets verstand van computers qua software enzo dan. Van de onderdelen van een computer weet ik weinig tot niets..\r\n\r\nNou heb ik het volgende probleem. Mijn pc start op tot dat je normaal het welkom/inlog scherm hoort te krijgen. Maar dit blijft een zwart scherm. Ik heb al gezocht op internet en had iets gelezen over register en dat je iets moet wijzigen naar explorer.exe en dit had ik gedaan maar dat werkte dus niet. Dit had ik ook in de veilige modus gedaan want die doet het wel. Ik probeerde ook te updaten maar dit deed het niet. Als ik er op klikte gebeurde er gewoon niks. Dit probeerde ik omdat mijn beeld er een beetje vreemd uit ziet en iemand zei dat ik moest updaten. Daarna heb ik de pc opnieuw willen installeren met de originele cd, in de hoop dat alles opgelost was. Dit ging goed alle hardeschijf locaties geformateerd, toen geinstalleerd . Toen deze klaar was starte de computer opnieuw en normaal kan je dan je pc allemaal instellen, de accounts enzo maar helaas was dit weer zwart scherm toen geprobeerd om in de veilige modus te starten maar dat ging niet omdat de pc niet verder geinstalleerd kan worden in de veilige modus.\r\n\r\nNormaal opstarten werkt dus niet. In de veilige modus kon ik voor de instalatie alles doen maar normaal opstartem werd gewoon zwart beeld.\r\n\r\nIemand enig idee wat dit kan zijn,? Is er misschien iets defect in de pc zelf? Videokaart oid want het beels ziet er heel raar uit. Ik zal proberen er een foto van de maken.\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt.\r\nHarleyvr
Link naar reactie
Plaats één hardde schijf in de PC plaats de Windows CD en start de PC op en doe een standaard install,\nDaarna installeer je hetzij na de normale opstart of in veilige modus de bij de PC geleverde Driver CD\'c en installeert deze, weer standaard, na een herstart zou de PC normaal op moeten starten.\nJe zou ook nog eerst even de kaarten en kabels in de PC voorzichtig aan kunnen drukken voordat je gaat installeren.
Link naar reactie
Het is inmiddels gelukt om de instalatie af te ronden. De pc deed het ineens weer wel maar toen heb ik hem afgesloten en opnieuw opgestart en deed weer het zelfde. Ik kan nu wel gewoon in de veilige modus want de pc is al geinstalleerd. Alleen wat ik bedoelde met raar beeld is dat de kleuren een beetje raar zijn. Het beeld was ook erg groot maar de resolutie kan ik wel veranderen.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;652755]Op zich heb ik niet zoveel kennis van test programma\'s voor de videokaart, maar met google kwam ik op deze (wat oudere 2007) site.\r\n[url]http://www.computeridee.nl/workshop/check-uw-videokaart/[/url]\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nTest hiermee het geheugen van je videokaart:\r\n[url]http://mikelab.kiev.ua/index_en.php?page=PROGRAMS/vmt_en[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=harleyvr;652759]Ja ik bedoel eigenlijk om te testen of mijn videokaart nog goed is, of doe je dat door het geheugen te testen?[/QUOTE]\r\n\r\nHij test wel het geheugen, maar als er meer stuk aan is krijg je waarschijnlijk ook errors. Meestal is het geheugen ook een van de eerste dingen die errors als artefacten laat zien.\r\nWat je ook kan doen is software gebruiken die overklokkers gebruiken om de stabiliteit te testen. Zo\'n programma is bijvoorbeeld [URL=\"http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/\"]FurMark[/URL].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...