Ga naar inhoud

FTP site mappen als netwerk drive?


Aanbevolen berichten

Al geruime tijd zit ik te wachten op de mogelijkheid om mijn Microsoft .wtv (Windows Media Center opnamen) bestanden af te kunnen spelen op mijn Microsoft Windows RT apparaat. Ik heb me er altijd over verbaasd dat die twee niet compatible zijn. Tot nu toe red ik me door de .wtv bestanden in een uur of 3-4 om te zetten naar .mp4 en dan kan de Asus Vivotab RT het wel afspelen.\r\n\r\nNu heb ik onlangs een Humax 5200 HD ontvanger met harde schijf van Ziggo besteld. Daarop staan de TV opnamen in .ts formaat. Als ik Windows Explorer mag geloven is dat MPEG-2 TS-Video. Full HD opnamen. Je kunt dat apparaat via FTP benaderen en de bestanden op die manier downloaden. Mijn desktop speelt die bestanden moeiteloos af in Windows Media Center, maar ook in de Video app.\r\n\r\nMaar wat schetst mijn verbazing? Ook mijn Windows RT tablet kan de bestanden moeiteloos afspelen! Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de eigen Microsoft formaten niet gelezen kunnen worden en allerlei exotische formaten wel?!?\r\n\r\nMaar de vraag die ik hier eigenlijk wil stellen is: is er een mogelijkheid om een FTP server te mappen als netwerk drive? (Ik vind met Bing wel wat dingen, maar daar zitten toch wat executables uit Oostbloklanden bij die ik liever niet direct download en installeer :) )\r\nWanneer ik die machine als netwerkdrive kan mappen kan ik ook die opnamen opnemen in Windows Media Center en heb ik voor het kijken van programma\'s nog steeds een centrale plaats.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik vrees dat het ook een reguliere kopieerslag wordt.\r\n\r\nNetDrive even geprobeerd. Dat ziet er veelbelovend uit! Ik krijg de site gemapped als netwerkdrive, maar de drive lijkt dan leeg...terwijl ik in de gewone explorer drie mappen zie. Ik heb de mensen van NetDrive even een mailtje met screen shots gestuurd om te vragen of ik iets verkeerd doe.\r\n\r\nOverigens blijft het voor één drive gratis. Dat is wel fijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...