Ga naar inhoud

diverse versies Windows....


Aanbevolen berichten

[SIZE=\"6\"][B]Diverse versies Windows, wanneer stoppen ze met ondersteuning.[/B][/SIZE]\n\nIk ben zelf jaren lang gebruiken van Windows XP. Sinds een 1/2 jaar\novergestapt naar Windows 7. Je denkt ... ik kan weer een tijd mee,\nmaar helaas...\n\nTot mijn verbasing, kijk ik op Windows wiki en ik zie dat Windows 7\nin [B]2020[/B] alweer stopt met ondersteuning. Nog 6 1/2 jaar \"kan ik met\ndeze Windows 7 werken.\"\n\nEn voor andere versies, klik maar eens op onderstaande link: \n\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows[/url]\n\nen [B]scroll [/B]geheel naar beneden....\n\nhier een kleine opsomming: \n\nVista geen ondersteuning vanaf 11 april 2017\nWindows 7 geen ondersteuning vanaf 14 januari 2020\n\nJa zo verdient Meneer Bill Gates zijn \"vele geld\". Mensen \"op kosten\njagen\"... \n\nGroeten, Atlanta
Link naar reactie
Eigenlijk is het wel raar Hans. (Ik weet dat het in de voorwaarden staat maar toch) Als ik een auto koopt, zegt de garage ook niet: \"We repareren hem 5 jaar en daarna niet meer. U heeft dan geen remmen meer.\" \nNee ze blijven hem repareren en herstellen zolang je betaalt. \n\nEen betere oplossing zou zijn dat mensen die toch door willen met een bepaald besturing systeem een jaarlijkse bijdrage voor het onderhoud betalen. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;652416]Eigenlijk is het wel raar Hans. (Ik weet dat het in de voorwaarden staat maar toch) Als ik een auto koopt, zegt de garage ook niet: \"We repareren hem 5 jaar en daarna niet meer. U heeft dan geen remmen meer.\" \r\nNee ze blijven hem repareren en herstellen zolang je betaalt. \r\n\r\nEen betere oplossing zou zijn dat mensen die toch door willen met een bepaald besturing systeem een jaarlijkse bijdrage voor het onderhoud betalen. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEen garage is niet de fabrikant van de Auto\r\n\r\nBij de auto ben jezelf eigenaar ,dus die wil je zolang mogelijk heel houden.\r\nSoms moet of wil je toch een nieuwe kopen.\r\n\r\nAls een type auto uit productie gaat , ben je afhankelijk van wat er nog aan onderdelen in de wereld beschikbaar is. vaak namaak onderdelen.\r\nDe autofabrikant is niet verplicht om na 15 jaar nog onderdelen te leveren.\r\n\r\n\r\n..\r\nMicrosoft heeft een andere kijk op zijn product, eigenlijk word bij het begin een Windows versie al aangegeven dat er een einde aan dat product komt.\r\nPlus dat je niet het product koopt maar het gebruik ervan ,daar stem je mee in bij de ingebruikname.\r\n\r\nAls Computer bezitters elk jaar een bijdrage moeten betalen voor onderhoud , ja dan breekt de hel los .\r\n..\r\n\r\n...
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;652423]\nAls Computer bezitters elk jaar een bijdrage moeten betalen voor onderhoud , ja dan breekt de hel los .\n[/QUOTE]\nDat bedoelt Niek misschien anders, NA de EOL (End Of Life) periode de klant aanbieden om onderhoud tegen betaling voort te zetten.\n\nEr is natuurlijk een discrepantie.... Als klanten instappen vlak voor de EOL, betalen ze toch het volle pond. Dat zou misschien ook anders kunnen.\n\nMaar het hoofdprobleem lijkt mij dat mensen in de kern conservatief zijn en iets wat voor hun werkt niet willen vervangen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652425]Er is natuurlijk een discrepantie.... Als klanten instappen vlak voor de EOL, betalen ze toch het volle pond. Dat zou misschien ook anders kunnen.[/QUOTE]\nKan jij dan nog ergens een XP-licentie kopen dan?\nVolgens mij kan dit al sinds Vista op de markt kwam niet meer.\nJe kan zelfs nu officieel al geen Windows 7 licentie meer kopen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652425]NA de EOL (End Of Life) periode de klant aanbieden om onderhoud tegen betaling voort te zetten.[/QUOTE]\r\nDe kosten daarvoor zijn waarschijnlijk hoger dan de aanschaf van een nieuwe Windowsversie. Is dan niet echt rendabel.\r\n\r\nOverigens is Windows XP de eerste Windowsversie waarbij de EOL op problemen stuit. De ondersteuning is ook verlengd ten opzichte wat bij de introductie de bedoeling is. Vista en Windows 8 zullen dat probleem niet gaan krijgen, omdat de opvolgers beter zijn. Voor Windows 7 krijgen we denk ik wel een XP-situatie in 2020.\r\n\r\nVoor Microsoft is het ook niet interessant om tot in het oneindige ondersteuning te blijven aanbieden. Dat gaat enkel ten koste van nieuwe ontwikkelingen en het levert niks op. Winstgevende betaalde ondersteuning is veel te duur voor eindgebruikers. Goedkope of gratis ondersteuning levert niks op.\r\nAls we terug gaan naar de auto: een auto verslijt, gaat roesten en op een geven moment moet je \'m weggooien of zoveel geld in steken dat je beter een nieuwe kunt kopen. Zo is het ook met Windows: op een gegeven moment is het versleten en gaat alles door alle patches heel stroef, zodat je beter een nieuwe kunt kopen. En neem dan gelijk een nieuwe pc.\r\n\r\nVergeet niet dat XP 12,5 jaar oud is. De persoonlijke computer is hooguit 25 jaar echt gemeengoed. Tijd voor iets nieuws.
Link naar reactie
[QUOTE=Satneef;652434]Kan jij dan nog ergens een XP-licentie kopen dan?\r\nVolgens mij kan dit al sinds Vista op de markt kwam niet meer.\r\nJe kan zelfs nu officieel al geen Windows 7 licentie meer kopen.[/QUOTE]\r\nDaar heb je wel gelijk in, XP is niet meer te koop behalve op tweede hands voorgeïnstalleerde machines. Maar toch heb ik Windows 7 net nog gekocht bij een flinke firma, en tegen dezelfde prijs als een jaar of wat geleden. Dan zou je toch een € 8 per jaar ouderdom minder verwachten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652425]Dat bedoelt Niek misschien anders, NA de EOL (End Of Life) periode de klant aanbieden om onderhoud tegen betaling voort te zetten.[/QUOTE]\n\nDat doet Microsoft ook. Maar dat bieden ze alleen aan hele grote klanten aan, omdat je dan inderdaad per patch mag gaan lappen en dan betaal je dus alle manuren die erin gestoken worden, uit eigen zak. Dat kan gruwelijk snel in hele hoge bedragen gaan lopen. Stel dat vier man er een week mee bezig is, dan betaal je dus effectief een maandsalaris, en die jongens werken niet voor minimumloon...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...