Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben in het bezit van een Medion pc (type onbekend) met Windows 8 erop.\r\n\r\nAls ik mijn computer opstart krijg ik na een opstarten een leeg paars/blauw scherm met alleen de muisaanwijzer in beeld.\r\nNu wil ik graag met mijn rescue cd Windows gaan herstellen. Maar als ik probeer in de Bios te komen (heb met F1, F2 en DEL geprobeerd) maar dan beweerd het beeldscherm dat er geen signaal is.\r\n\r\nWat kan ik doen om deze computer weer draaiend te krijgen?\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
[QUOTE=moeipindas;652308]\nAls ik mijn computer opstart krijg ik na een opstarten een leeg paars/blauw scherm met alleen de muisaanwijzer in beeld.[/QUOTE]\n[QUOTE=moeipindas;652308]....als ik probeer in de Bios te komen (heb met F1, F2 en DEL geprobeerd) maar dan beweerd het beeldscherm dat er geen signaal is.[/QUOTE]\nLijkt op een defect van de grafische adapter.\nZal wel een on-board adapter zijn ? Heb je misschien een losse PCI grafische kaart om te proberen ?\n\nIs die muisaanwijzer wit ?
Link naar reactie
Muisaanwijzer is wit. En heel af en toe na heel lang wachten (dan bedoel ik uren wachten) staat het menu met alle apps er wel op. Het configuratiescherm kan ik niet in. Evenals een systeemherstel doen. Enige applicatie die wel wil opstarten is MS Word. Dus het lijkt me niet dat het de grafische adapter is.
Link naar reactie
En in Veilige Modus via het F8 menu ? Ik lees dat dat menu niet lukt, maar doe je dat op de juiste manier ? Ga als volgt te werk:\nvanaf het moment dat je de PC aanzet druk je elke seconde één maal kort op F8, net zo lang tot het menu verschijnt, of dat foutieve blauwe scherm verschijnt[B]; [/B] dat laatste betekent dan inderdaad dat het niet lukt.\n\nDat je geen BIOS te zien krijgt is toch raar, dat is op de laagste resolutie van de grafische adapter. Werkt de toets om er te komen wel, m.a.w. zie je overschakelen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...