Ga naar inhoud

Onvoldoende geheugen beschikbaar?


Aanbevolen berichten

Dag mensen,\r\n\r\nIk heb pas enkele weken een acer aspire XC-105 met windows 8 in gebruik maar opeens komt er nu een popup na het opstarten met de melding dat de computer onvoldoende geheugen beschikbaar heeft, zie afbeelding. En dit terwijl ik bijna geen progs en bestanden op de pc heb staan. Er is na de aanschaf nauwelijks iets toegevoegd. Dus heb daarom geen idee waar de melding vandaan komt dat er onvoldoende geheugen is :( Ook zijn er nooit veel progs tegelijkertijd geopend. Hooguit outlook en word welke ik zelf open na opstarten, meer niet...Ik gebruik de pc namelijk enkel voor outlook, word, en internet (hooguit enkele internetpagina\'s tegelijk open).\r\n\r\nOmdat ik een aardige leek ben op het gebied van computers vroeg ik mij af of iemand weet hoe en waar ik op de pc moet zijn om dit probleem te kunnen verhelpen. Heb al via config-progs gekeken maar zoals gezegd staan daar dus nauwelijk progs tussen en al helemaal niet met veel mb. Hoe kan het zijn dat de pc welke nauwelijks wordt belast nu al deze melding geeft??\r\n\r\nHoop dat iemand me kan helpen. dank alvast!\r\n\r\nSonny
Link naar reactie
Dat ding heeft 8 GB geheugen, dat is echt meer dan genoeg.\nIk vraag me af, of die melding wel van Microsoft Windows komt en niet van Malware troep. \nZou je een [B]volledige[/B] scan willen doen met de gratis versie van malwarebytes [url]https://www.malwarebytes.org/[/url] .\nAlles wat het programma vindt aanvinken en verwijderen. \n\nAls je met rechtsklikt op de app \"deze pc\" en je kiest \"eigenschappen\" hoeveel geheugen wordt er dan aangegeven.? \n\n\nNiek
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=Niekie30;652256]Dat ding heeft 8 GB geheugen, dat is echt meer dan genoeg.\r\nIk vraag me af, of die melding wel van Microsoft Windows komt en niet van Malware troep. \r\nZou je een [B]volledige[/B] scan willen doen met de gratis versie van malwarebytes [url]https://www.malwarebytes.org/[/url] .\r\nAlles wat het programma vindt aanvinken en verwijderen. \r\n\r\nAls je met rechtsklikt op de app \"deze pc\" en je kiest \"eigenschappen\" hoeveel geheugen wordt er dan aangegeven.? \r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHeb Malwarebytes laten draaien, nu start de pc wel weer op! :) Geen idee wat dat progje heeft gedaan waardoor de popup niet meer tevoorschijn komt maar ben blij dat het weer goed functioneert.\r\n\r\nVele malen dank voor het advies en de hulp!\r\n\r\nSonny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...