Ga naar inhoud

Banken: stop met Windows XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[B]Banken: stop met Windows XP[/B]\r\n\r\n[I]28-02-2014 [/I]\r\n\r\nVanaf april zijn computers met XP niet meer beveiligd tegen virussen \r\n\r\nNederlandse banken roepen hun klanten op om niet meer met Windows XP te internetbankieren. Vanaf 8 april zijn computers met dat besturingssysteem niet meer goed beveiligd tegen virussen. Microsoft stopt dan met het onderhoud van Windows XP.\r\n\r\nSinds 1 januari gelden er nieuwe regels voor internetbankieren. Zo is het de verantwoordelijkheid van de consument zelf om goed beveiligd te zijn tegen virussen. Alleen als de gebruiker zich aan die strengere regels houdt, heeft die recht op een compensatie als het fout gaat.\r\n\r\nOngeveer 10 procent van de consumenten en veel overheidsinstanties gebruiken nog Windows XP. Zo zou twee op de vijf gemeenten nog op XP draaien.\r\n\r\nBron: \r\n\r\n[url]http://nos.nl/artikel/617321-banken-stop-met-windows-xp.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=NOS]Vanaf april zijn computers met XP niet meer beveiligd tegen virussen[/QUOTE]\r\n\r\nDit is natuurlijk grote onzin. Als jij een virusscanner van een andere firma dan Microsoft installeert ben je natuurlijk nog gewoon beschermd tegen virussen.\r\n\r\nWel is het zo dat lekken in het besturingssysteem die niet worden gedicht kunnen worden uitgebuit, dus als je zelf geen aanvullende maatregelen neemt bevindt je je wel op glad ijs.
Link naar reactie
Zal om vergoedingen gaan als het fout gaat.\n\nAls MS zegt nieuwe gaten niet te dichten (systeem dan, niet AV) dan kan de bank latere claims afwijzen[B]; [/B]MS de winst van het nieuwe OS, de bank die van niet uitbetaalde claims.\n\nRuikt naar een stilzwijgend kartel, maar heeft toch ook iets begrijpelijks. \nIk vind het alleen niet slim van MS om geen goedkope upgrade vanaf XP naar hogere versies dan Vista beschikbaar te hebben, m.a.w. naar een nu beschikbare versie van Windows, desnoods door middel van verplicht verse installatie.
Link naar reactie
Nou Erik misschien even wachten, want ze zijn bezig om Windows 8.1 (of iets wat daar op lijkt) gratis weg te geven aan Windows 7 gebruikers.\nWie weet bieden ze het straks ook met grote korting aan voor XP gebruikers.\n[url]http://tweakers.net/nieuws/94608/microsoft-experimenteert-met-gratis-upgrade-windows-81-with-bing.html[/url]\n\nZe hebben de prijs voor systeembouwers van laptops, tablets of desktops die minder dan 250 dollar kosten, al verlaagd voor Windows 8.1 naar 30 dollar:\n[url]http://tweakers.net/nieuws/94481/microsoft-verlaagt-prijs-windows-met-70-procent-voor-makers-goedkope-pcs.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb mijn versie van W7 al gekocht, maar wacht op inspiratie \'rond\' 8 april om hem te gaan installeren (samen met een nieuwe al aangeschafte SSD), dus ik heb geen beslissingen meer te nemen voor aankoop, alleen starten met installeren.\nVolle prijs dus al betaald, bijna €140 voor de W7 Prof versie.\n\nIk verwacht(te) ook niet dat ze nu nog een beleidsverandering invoeren voor XP gebruikers in deze.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651890]Ze hebben de prijs voor systeembouwers van laptops, tablets of desktops die minder dan 250 dollar kosten, al verlaagd voor Windows 8.1 naar 30 dollar:\n[url]http://tweakers.net/nieuws/94481/microsoft-verlaagt-prijs-windows-met-70-procent-voor-makers-goedkope-pcs.html[/url][/QUOTE]\nDat is goed, en eigenlijk onvermijdelijk om geen enorm gat tussen hard- en software fabrikanten te laten ontstaan :)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651890]Ze hebben de prijs voor systeembouwers van laptops, tablets of desktops die minder dan 250 dollar kosten, al verlaagd voor Windows 8.1 naar 30 dollar:\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/94481/microsoft-verlaagt-prijs-windows-met-70-procent-voor-makers-goedkope-pcs.html[/url][/QUOTE]\r\nDat is goed, en eigenlijk onvermijdelijk om geen enorm gat tussen hard- en software fabrikanten te laten ontstaan :)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;651888]Zal om vergoedingen gaan als het fout gaat.\r\n\r\nAls MS zegt nieuwe gaten niet te dichten (systeem dan, niet AV) dan kan de bank latere claims afwijzen[B]; [/B]MS de winst van het nieuwe OS, de bank die van niet uitbetaalde claims.\r\n\r\nRuikt naar een stilzwijgend kartel, maar heeft toch ook iets begrijpelijks. \r\nIk vind het alleen niet slim van MS om geen goedkope upgrade vanaf XP naar hogere versies dan Vista beschikbaar te hebben, m.a.w. naar een nu beschikbare versie van Windows, desnoods door middel van verplicht verse installatie.[/QUOTE]\r\n...\r\n\r\nEen upgrade naar W.8 pro was vorig jaar toen W.8 uitkwam enkele maanden beschikbaar.:)\r\nVoor ongeveer 30 Euro , en die kon je ook als ISO downloaden , dus zelf op DVD branden.\r\nLimiet was volgens mij 5 exemplaren .
Link naar reactie
Ik heb hem wel zo ver van tevoren aangeschaft: op 24 januari 2013, voor € 29,99.\r\nIk heb Windows 8 nog niet geïnstalleerd, maar heb de ISO opgeslagen in een map, samen met de productcode van Windows 8.\r\n\r\nDie upgrade kun je ook gebruiken wanneer je nu Windows XP met service pack 3 op je pc hebt. Lees hier de voorwaarden maar na: \"Als u een upgrade naar Windows 8 uitvoert, moet op deze pc Windows 7, Windows Vista, Windows XP met SP3 (Service Pack 3), Windows 8 Release Preview, Windows 8 Consumer Preview of Windows Developer Preview worden uitgevoerd. \" Bron: [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-product-key-only[/url]\r\nHet wordt dan inderdaad een verse install, zoals Desperado schrijft. Er blijft niets achter van je oude Windows XP.\r\n\r\nDit alles natuurlijk op voorwaarde dat jouw pc geschikt is voor Windows 8. Microsoft was van oordeel dat mijn oude pc met Windows XP geschikt zou zijn voor Windows 8. Ik denk daar zelf anders over. Er zit slechts 1 GB aan werkgeheugen in en het moederbord kan niet meer geheugen aan. Volgens mij zal Windows 8 niet vlot draaien met zo weinig werkgeheugen.\r\nGeeft niets. Ik heb hier nog wat andere pc\'s, die waarschijnlijk wel in staat zijn om Windows 8 te draaien.\r\nMaar haast heb ik daar niet mee. Mijn nieuwste pc draait op Windows 7 en daar ben ik heel tevreden over.\r\nPersoonlijk vind ik Windows 8 met die tegels er erg lelijk uitzien. Zou ik daaraan moeten wennen? Net zoals mensen maar moeten wennen aan de zuurstokkleurtjes van iOS 7?
Link naar reactie
1GB is inderdaad wel weinig. Het is voldoende voor Windows 8 zelf, maar je moet dan niet proberen om tegelijkertijd met Windows ook nog andere zware programma\'s te draaien. Ik zou dan in ieder geval een SSD installeren, want wanneer Windows dan naar de harde schijf gaat swappen is dat in ieder geval een snelle schijf.\n\nTegels zul je inderdaad aan moeten wennen. Niet zozeer om dat het er wel of niet lelijk uit ziet, maar meer omdat het gewoon totaal anders werkt dan voorheen.
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...