Ga naar inhoud

Videokaart verdwenen na installatie Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een computer met Vista geinstalleerd en een losse nVidia 210 videokaart. Die kaart stuurt netjes m\'n scherm aan met een resolutie van 1920x1080.\r\nNu heb ik een SSD gekocht en daar Windows 7 opgezet. De installatie ging goed maar de maximale resolutie is nu 1280x720. De kaart wordt niet vermeld als ik de resolutie wil aanpassen en bij Apparaatbeheer staat er nergens een beeldschermadapter vermeld. Ik kan dus geen drivers deinstalleren of installeren. Als ik de driver voor mijn kaart toch probeer te installeren krijg ik de melding dat er geen compatibele hardware gevonden is...\r\nAangezien de kaart werkt onder Vista (en hij ook geschikt is voor Windows 7 & Windows 8 ) lijkt het iets met Windows 7 te maken te hebben. Ik heb heel veel gezocht op het internet en van alles geprobeerd maar vooralsnog zonder succes.\r\n\r\nIk las ook dat je iets in het BIOS kunt aanpassen maar ik heb daar gekeken maar zie niets wat de kaart zou kunnen zijn en/of wat ik daar zou moeten aanpassen. \r\n\r\nIk hoop dat iemand de Gouden Tip heeft!
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651070]Heb je wel alle drivers van je moederbord geïnstalleerd, vanaf de site van de fabrikant. Bijvoorbeeld die van de chipset. Die kan er voor moeten zorgen dan een pci-e slot wordt herkent waar die kaart in zit. \nWindows 7 haalt met de updates ook veel benodigde drivers binnen, maar soms niet allemaal.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk gok ook op de chipset drivers. Ik vermoed dat het hier om een Dell/Acer/HP/Medion bak gaat met een custom moederbord dat niet standaard door Win7 herkend wordt, waardoor de drivers niet binnenkomen.
Link naar reactie
Succes! MSI heeft een app dat LiveUpdate heet en het scant je pc voor ontbrekende/oude drivers. Het rare is dat ik eerder niets kon installeren met deze app omdat Windows 7 een popup gaf met iets over \'beleidsregels\' en dat daardoor de software niet geinstalleerd kon worden. Na een clean reinstall lukte het vandaag wel en zag ik voor het eerst een beeldschermadapter met algemene driver. De juiste driver eroverheen en presto! Bedankt allemaal!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...