Ga naar inhoud

Windows 9


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Soms kan je gewoon blij zijn dat je Windows 8 hebt overgeslagen:\r\n\r\n[url]http://computerworld.nl/consumerization/80886-de-terugkeer-van-het-bureaublad-in-windows-9[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Microsoft probeerde het bureaublad met pensioen te sturen via Windows 8, maar met Windows 9 kan die wel eens gewoon terugkeren. De eerste berichten over de nieuwe Windows-versie, die volgende zomer zou kunnen verschijnen, melden dat het bureaublad weer het middelpunt gaat worden van Windows\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik blijf erbij dat Microsoft beter kan overstappen van een monolithisch OS (dus alles-in-één) naar modulair. En dan specifiek een splitsing van kernel en UI, net als bij Linux al gebruikelijk is. Er zitten een hoop nieuwe features in Win8 die echt de moeite waard zijn, maar doordat de UI zo ongelooflijk vergald is, zal niemand die op waarde kunnen schatten.\nIk zeg, kap dat geval in twee delen. Microsoft kan alle leuke nieuwe dingen in de kernel stoppen, en dat is dan ook meteen de hoofdzaak, en de klant kiest zelf welke grafische schil hij eromheen wil trekken. Wil jij graag ModernUI (aka Metro), dan trek je die jas aan. Wil jij liever Win7 Aero? Prima, schakel jij dat in. Heb je voor mijn part liever Win3.11, ook goed.\nOp die manier heb je het beste van beide werelden. Microsoft kan één kernel bouwen, waar ze overduidelijk zo graag naartoe willen. Daar kun je dan, afhankelijk van de hardware en de voorkeuren van de klant, zelf een UI overheen trekken. Op de achtergrond heb je dan wel alle nieuwste technologie, maar in een uiterlijk waar jij het beste mee overweg kan.\n\nZal wel een droombeeld blijven, maar ik denk echt dat als MS vooruit wil, dat ze dan eens moeten ophouden met al die veranderingen bij de gebruiker door de strot te rammen en dat gewoon customisable te maken. Er is een reden voor dat Firefox de eerste browser was die IE6 van de troon kon schoppen, en ik zie juist die enorme flexibiliteit en aanpasbaarheid als de hoofdreden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...