Ga naar inhoud

Windows 7 audio 5.1 werkt niet goed


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben echt pissed aan het worden met die Windows 7.\r\nOp zich een fijn operating system, maar voor audio iets voor gek van te worden.\r\n\r\nHeb dus een 5.1 systeem hetgeen in windows XP perfekt werkte.\r\nVoor de windows 7 pc heb ik wederom een Asus moederbord met onboard audio.\r\nDeze keer Via HD audio.\r\n\r\nIk heb hemel en aarde moeten bewegen om de echo in de microfoon, met name te merken in Teamspeak er een beetje uit te krijgen. Bij de selftest is hij echter nog steeds te horen.\r\nIn het begin was het zelfs te horen als anderen spraken, dat bij mij de mike open ging, dus de driver leek het geluid te forwarden om mijn mike open te sturen terwijl ik niets zei en zo kregen de anderen galm van mij terug.\r\nDat is gelukkig niet meer zo.\r\nMaar als iemand een truuk weet om die echo ook bij de test er uit te krijgen zodat het helemaal fatsoenlijk werkt, zou me dat happy maken.\r\n\r\nMomenteel ben ik bezig om te proberen m\'n twee achter speakers (voor mij part zij-speakers) werkend te krijgen, maar er komt gewoon niets uit.\r\n\r\nIk heb al geprobeerd room correctie te activeren en de equaliser aan te zetten maar dat helpt niet.\r\nNieuwere drivers zijn er niet, ik heb de laatste nieuwe drivers van m\'n moederbord.\r\nAls ik zo op internet zoek, komt dit probleem ook erg veel voor.\r\n\r\nIemand een idee hoe dit te fixen?
Link naar reactie
Nee je moet me onderhand toch wel kennen. Als er vraagtekens staan is er iets mis dan stel ik niet eens vragen.\nDrivers zijn allemaal geïnstalleerd. Geluid werkt ook prima. Alleen de achterste twee luidsprekers niet.\nAls ik de test doe, doen ook de beide front speakers, de bass en de middenspeaker het, maar de achter (of zijkant) luidsprekers niet. Hou ik de volumeregeling ernaast zichtbaar zie ik wel een groen signaaltje, maar er komt dus geen geluid uit.\nHet moederbord is een [url=http://www.asus.com/Motherboards/M5A78LMUSB3/#support_Download]Asus M5A78L-M/USB3[/url] mainbord en ik heb de V6.0.1.10100 drivers voor win 7 64-bit geïnstalleerd.\n\nStraks ga ik wel nog even proberen of de luidsprekers het op een andere uitgang wel doen. Zou wel moeten want ik heb niets verandert, maar dan weten we dat in elk geval ook zeker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...