Ga naar inhoud

Schijfstructuur beschadigd: herstelcommando's


Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=erikdenhouter;649997]Misschien dat je actie met PM helemaal niks uitgehaald heeft, of een stuk niet benaderbaar is. Goed kijken in schijfbeheer, en even optellen die twee groottes of je wel 80GB terug vindt.\n\nGeloof me, ook voor je eigen gemoedsrust, begin lekker overnieuw met een lege schijf.[/QUOTE]\n\nDan moet ik via de prompt dus ook die partitie verwijderen met \'clear\'?
Link naar reactie
Yep. Vooral gezien de voor geschiedenis. Even opnieuw opstarten vanaf de dvd van Vista. Goed opletten dan. Na de land keuze voor toetsenbord en taal krijg je een scherm, waarin je kunt kiezen waar je Vista wil installeren. \nRechts onderin dat scherm, kan je kiezen voor \'Schijfopties\" . Klik daarop en je kunt alle partities verwijderen.\nDaarna kies je volgende of nieuw (net wat je wilt. Hierna zal de hele 80 GB beschikbaar zijn voor Vista.\n\nNiek
Link naar reactie
Met \'[I]begin met een lege schijf[/I]\' bedoelde ik Windows opnieuw installeren en daarbij (in het installatiescherm) eerst de schijf leeg maken, alle partities verwijderen, en een nieuwe partitie aanmaken.\r\n\r\nAan de prompt hoef je in principe niets te doen, alles wat je daar kunt doen kun je ook in de grafische interface (GUI) van Windows Schijfbeheer doen.\r\n\r\n\r\nALS je (in tegenstelling tot bovenstaande) besluit de partities vanuit dit punt toch met een programma samen te voegen tot één, dan kom je er niet onderuit om na die actie [I]direct [/I]een volledige schijfcontrole te doen om te zien of Windows het allemaal goed vindt <;:o) Anders kom je misschien problemen in een later stadium tegen.\r\n80GB is trouwens best snel te controleren door Windows (zoals uitgelegd in bericht #26)
Link naar reactie
Haha, moet wel lachen om je laatste opmerking. Nee, dat heb ik nu afgeleerd.\nParagon partition manager en \'t proces is nu idd nét klaar met schijfcontrole. Mocht het zo lukken, dan scheelt het veel tijd en is het resultaat toch ook optimaal toch?\nPaar zaken gedeïnstalleerd (van die nooit gebruikte software) en toen pas Paragon kunnen installeren, kun je nagaan hoe snel e.e.a. volloopt. \n\nWindows start nu op en ... 74,5 Gb tot m\'n beschikking. Heheh...\n\nVéél dank voor het meedenken, ik denk dat ik nu wel weer probleemloos verder kan!
Link naar reactie
Schijfcontrole van Windows is OK ? Zo\'n controle vóór het opstarten bedoel ik dan ?\nHeb je het resultaat bekeken in je logboeken ?\nRechtsklik hiervoor \'[I]Deze Computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Logboeken - Toepassing[/I]\', en scroll naar het tijdstip dat de PC weer opstartte na de schijfcontrole. Daar staat een ingang met \'[b]Informatie[/b]\', en de bron heet \'[B]wininit[/B]\', Daarop dubbelklikken geeft je het resultaat van de schijfcontrole.\n\nAls dat OK gegaan is kan ik je alleen nog succes wensen met die 74,5 GB schoon aan de haak :cool:
Link naar reactie
Heb je nog even in het logboek gekeken naar het log van de schijfcontrole. Want ook al vindt de controle beschadigingen dan krijg je daar niet echt een melding van.\nLogboeken: Rechts klik Deze Computer. Kies Beheren, Kies logboeken, kies Windows logboeken. Dan het logboek \"Toepassingen\". Daar zoek je naar een melding op het tijdstip einde schijfcontrole. Dat is geen melding die \"foutmelding\" heet en hij moet een naam hebben van iets wat lijkt op \"wininit\" \"winlogon\" of zoiets. (Weet het niet precies uit m\'n hoofd, want gebruik zelden Vista.)\n\nNiek
Link naar reactie
Als je in het logboek voor \'[I]Toepassing[/I]\' bent, dan zit er onder het menu \'[I]Beeld[/I]\' de optie \'[I]Zoeken...[/I]\'. Open dat, en in de lijst voor \'[I]Bron van gebeurtenis[/I]\' staat er \r\n\r\nóf \'wininit\'\r\nóf \'winlogon\'\r\n\r\nKijk welke daar staat, één van die twee is het voor Vista, en ik denk \'wininit\', (\'winlogon\' heette het bij XP)\r\nStart dan met zoeken bovenaan de gebeurtenissen-lijst van het logboek.\r\n\r\nIk moet wel zeggen dat die log-ingang er alleen staat wanneer de schijfcontrole met die twee gezette vinkjes is uitgevoerd, en dus een herstart nodig was om de controle te starten.\r\n\r\nZo ziet het er onder XP uit:\r\n[ATTACH]17908[/ATTACH]
Link naar reactie
Hm... :confused: 22:47 is een uur later ? De tekst herken je zo:\n\n\"[I]Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\nHet type bestandssysteem is NTFS.\nVolumenaam is {Systeem}.\n\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\nWindows zal de schijf nu controleren. \nBezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.\nBezig met het opruimen van 7 ongebruikte indexingangen in de index $SII[/I]\"\n\netc.\n\nAls je dat inderdaad te zien krijgt, plak die tekst dan hier op het forum.
Link naar reactie
Mijn fout, ook gekeken bij 21:47. Het stikt overigens van de meldingen, paar rond dit tijdstip variëren van Windows is gevalideerd en een paar keer de melding dat de kennissubscriber van Winlogon niet beschikbaar was (>SessionEnv<) en dat er dus geen kennisgevingsgebeurtenis verwerkt kon worden. \n\nGa nu na een lange dag geknutsel richting spijkerbed, morgen weer een lange dag. Nogmaals veel dank voor het meedenken en laten we hopen dat ie zo weer lange tijd soepel loopt. Uiteraard wil ik nog verder kijken naar mogelijke info - zit alleen nu op laptop te kijken en op andere laptop (patiënt) af en toe te werken. Kan dus niet zomaar plakken. Laterzzz!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...