Ga naar inhoud

Schijfstructuur beschadigd: herstelcommando's


Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niek, in het eerste bericht lees ik: \n[quote=Chopra]Het probleem is ontstaan na een mislukte actie van Partition Magic. [/quote]Als Windows nu aan het installeren is verwacht ik niet specifiek een fout van de schijf, zolang de eerste boot erna maar goed gaat, en de tweede partitie vervolgens benaderbaar is.\n\nControleren is natuurlijk altijd een best idee na dit soort problemen.
Link naar reactie
Ik ben bang dat die tweede partitie met rust gelaten is bij installatie. Die zou ik na installatie van Windows dus als eerste onder de loep nemen, voordat je gaat updaten, anders is dat updaten misschien vergeefse moeite.\n\nBeide partities zou ik na installatie van Windows eerst een schijfcontrole geven; rechtsklik de partitie (c: en daarna d: ) en kies voor \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\'.\nDan in de vervolgvenster twee vinkjes zetten en dan zal Windows voor de eerst volgende opstart gaan controleren en eventueel repareren, je hebt dus een herstart van de PC nodig, en je bent hem een uur (of meer) per partitie kwijt. Maar ik zou dat wel doen voordat je dat systeem echt gaat updaten en gebruiken.
Link naar reactie
Het verhaal is nog niet helemaal klaar ... \n\nOp dit moment krijg ik de eerder in gebruik zijnde D: partitie niet te zien. Heb dus maar de helft van de HD tot m\'n beschikking. Ook via de prompt betreffende partitie verwijderen? Alleen komt er geen OS op, dus hoe werkt het in dit geval dan?\n\n(jullie zijn nog niet van me af heheheh)\n@ desperado: I know, but I\'m not desperate (wat dát betreft).
Link naar reactie
Als Windows er op staat en werkt, dan ga je naar Schijfbeheer (rechtsklik \'[I]Deze Computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Schijfbeheer[/I]\') en daar eens kijken wat of hoe het daar afgebeeld wordt. Je kan rechtsklikken op de grafische afbeelding van de (gedeeltelijke) ruimte, en daar krijg je allerlei opties zoals partitie verwijderen, en dan opnieuw aanmaken b.v.. Misschien is alleen een schijfletter geven al genoeg.\n\nMaar op dit punt zou ik zelf zeggen[B]:[/B] bekijk het maar, als die data van beide partities er toch af moet, dan zou ik Windows opnieuw installeren, en bij de start van de installatie eerst alle partities verwijderen, en dan twee nieuwe primaire partities aanmaken, en op de eerste ( C: ) Windows installeren. Kan je ook gelijk opnieuw de grootte van de beiden bepalen mocht dat nodig zijn.\nDit zou veel meer garanderen dat de boel juist ingedeeld wordt, en dan is alle invloed van Partition Magic er af.
Link naar reactie
Tsja, windows is net geïnstalleerd, maar die partitie moet ik even bekijken idd. Kreeg niet de gelegenheid om tijdens de installatie de partitiegrootte aan te geven, maar ik heb ook nog Paragon, mogelijk dat ik dat eerst maar doe (als de eerste updateprocedure afgerond is). Gewenst is idd 1 partitie, zodat toekomstige updates de ruimte krijgen. Dit was ook de reden van partitioneren: updates konden bijna niet meer worden geïnstalleerd, laat staan programma\'s.
Link naar reactie
Partitioneren moet kunnen aan het begin, maar iemand anders zou even aan moeten aangeven waar- of wanneer die knop komt. Meestal onderaan het scherm trouwens. Ik heb geen Vista installatie gedaan.\nMaar zorg altijd dat je alle partities eerst verwijdert (als je data naar de backup is natuurlijk) zodat de indeling helemaal vers wordt.\n\nVoor Vista denk ik dat je een systeem partitie van minimaal 50 GB nodig hebt, [I]als[/I] je je meeste documenten ergens anders onderbrengt tenminste.\nMet 100 GB zit je zeker wel OK.\n\nIk lees even snel dat [I]partitioneren bij installatie[/I] hier zit:\n[url=http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/installing-and-reinstalling-windows]\"Stationsopties (geavanceerd) op de pagina[B]: [/B]Waar wilt u Windows installeren?\" [/url]\n\nAan de partitiegroote zitten met Paragon... ik zou het even niet doen.
Link naar reactie
B.t.w. die 100 GB die ik noem is ook maar arbitrair, hoe groot is de Windows partitie nu ? Jij weet zelf nu wel wat te klein is, dus denk wel even goed over de benodigde grootte.\n\nEdit: Ah, 32 GB... da\'s wat weinig ja.\n\nSorry dat ik het moet zeggen, maar ik zou echt overnieuw beginnen om die invloeden van die partitieproblemen helemaal kwijt te raken. \nJe weet toch wel dat veel problemen verdwijnen als je een systeem opnieuw opstart, en zo werkt het ook met indelen van een schijf; op een gegeven moment is vers het beste, ook om zekerheid in je gedachten te krijgen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...