Ga naar inhoud

xp-partitie verwijderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mij werd gevraagd om in een Windows7-pc de XP-partitie te verwijderen omdat het Windows7 gedeelte voor 99% gebruikt wordt.\r\nHet schema van schijfbeheer zag er als volgt uit:\r\nVan links naar rechts: Windows XP, Windows7,data-partitie.\r\nDe XP-partitie kon ik niet verwijderen, ook niet met EaseusPartitieManager.\r\nHet lukte wel nadat ik had opgestart met een bootable CD.\r\nHierna startte Windows7 niet meer op en moest ik met een herstel-CD het opstarten \"repareren\".\r\nDe lege partitie heb ik daarna verkleind om hiermee Windows7 te kunnen vergroten\r\nDit lukte niet (omdat de Window7-partitie achter de lege partitie staat?).\r\nIk heb vervolgens de data-partitie verkleind en kon hierna het Windows7 gedeelte vergroten.\r\nIs dit een juiste procedure geweest en wat ik nog met de vrijgekomen partitie doen?
Link naar reactie
[QUOTE]De lege partitie heb ik daarna verkleind om hiermee Windows7 te kunnen vergroten[/QUOTE]\nHet is slimmer om een lege partitie gewoon te verwijderen, omdat 4 normale partities de max is voor 1 harde schijf. (Boevndien heb je niet zoveel aan een \"kleine\" partitie.\n\nIn principe moet het mogelijk zijn met Easeus Partitie Manager Windows 7 over te zetten naar de eerste partitie (indien groot genoeg) en deze daarna naar wens uit te breiden naar rechts. \nBelangrijk is wel, dat je eerst de data backupped van alle partities. \nIk neem overigens aan, dat het een dualboot systeem is geweest, waardoor je bij verwidjering van 1 besturing systeem nog weleens voor hele rare problemen kan komen te staan. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...