Ga naar inhoud

scherm op zwart na start windows


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Probleem, sinds 2 dagen heb ik een zwart scherm na het starten van windows. Je ziet het windows logo en dan is er een zwart scherm waar je nog wel de muispijl op ziet en deze werkt ook. Windows draait wel, je hoort het alleen zie je het niet\r\n\r\nWat gedaan:\r\n\r\nopstarten met F8 , je krijgt dan een hele lijst , allemaal geprobeerd\r\nharde schijf gecontroleerd, \r\nopstarten geprobeerd via de windows installatie schijf\r\nAndere monitor \r\nAndere grafische kaart.\r\n\r\nIk weet het nu echt niet meer,\r\nHoop op inzicht van iemand:cool:
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welke Windows? type/merk pc? Maar als je het Windows logo ziet en de muispijl dan is niet je monitor of je videokaart stuk, veilige modus werkt dus ook niet of wel, krijgt je wel beeld als je opstart met de Windows DVD.\nIs er een helderheid instelling op je monitor aanwezig?\nProbeer als laatste eens Windows opnieuw te installeren in een andere map bijvoorbeeld Windowsnew, dan raak je in elk geval je gegevens niet kwijt, als dit lukt draai dan eens [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]MBam[/URL] en een [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/nl/\"]onlinevirusscanner[/URL].
Link naar reactie
Ha Niekie,\r\n\r\nComputer hebben jullie 4 jaar geleden hier op het forum voor mij (voor zoonlief) samengesteld! :-)\r\nkomt tie\r\n\r\n Asus P7P55 LX iP55, SATA2 RAID, GLAN \r\n Cooler Master Midi Tower CM 690 II Basic ATX, No PSU \r\n Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX460 OC 1GB DDR5 2xDVI/HDMI \r\n Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box \r\n Microsoft Windows 7 Home Premium NL 1u 64bit OEM \r\n OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 Gold Low Voltage \r\n OCZ Voeding StealthXStream 2 600W \r\n Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ \r\n\r\nWas toen heeeeeeeeel blond en ook nog vrouw, inmiddels bruin haar maar nog steeds vrouw...\r\nDus, moest even nadenken over wat je als mogelijkheid geeft. betekent het dat ik ergens op het moederbord, mijn monitor met die blauwe aansluiting ergens zou kunnen inpluggen?\r\n\r\nWil nog een keer zeggen dat ik wel beeld heb tot en met het windows logo. Ik zie dus wel op het scherm bv de Bios.
Link naar reactie
Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX460 OC 1GB DDR5 2xDVI/HDMI \r\n\r\n\r\nDie zorgt normaal voor het beeld\r\n\r\nAls je op het moederbord wil aansluiten , moet die kaart er uit , of in ieder geval uitschakelen.\r\nMischien is de insteekkaart defect.\r\n\r\n\r\nMaar ik denk dat Windows niet opstart.\r\n\r\nDus opstarten met de Windows 7 DVD [ bios DVD Drive first boot ] en in het komende menu voor opstart herstel kiezen.
Link naar reactie
[QUOTE=norvug;649793]Ha Niekie,\n\n\n Asus P7P55 LX iP55, SATA2 RAID, GLAN \n \nDus, moest even nadenken over wat je als mogelijkheid geeft. betekent het dat ik ergens op het moederbord, mijn monitor met die blauwe aansluiting ergens zou kunnen inpluggen?\n\nWil nog een keer zeggen dat ik wel beeld heb tot en met het windows logo. Ik zie dus wel op het scherm bv de Bios.[/QUOTE]\n\nJammer dat dat blonde weg is maar goed. :-). \nJe moederbord is niet voorzien van een aansluiting voor een monitor, als ik het goed zie bij de specs. \n\nStart eens op in veilige modus met netwerk ondersteuning (Dus F 8 herhaaldelijk indrukken, direct na het aanzetten van de pc. Krijg je een schermpje om te kiezen of je van dvd of van hd wil opstarten, dan geef je ESC en onmiddellijk weer herhaaldelijk F 8 ) \nKies dan voor veil. mod. met netw. onderst. \nGa dan naar de site van nvidia [url]www.nvidia.com[/url] en kies als land United Kingdom .\nKies links boven DRIVERS en dan GeForce drivers. Selecteer je videokaart (dus GeForce GTX460 OC) download de driver en installeer die opnieuw.\n\nKijken of het dan is opgelost. \nZo niet, blijf ik twijfelen aan videokaart of moederbord.\n\nWant het feit dat je een andere videokaart hebt geprobeerd, wil niet zeggen, dat daar ook de drivers voor aanwezig waren. \n\nNiek
Link naar reactie
Op de laatste pagina van het manual staat Load Setup defaults heb je dat al geprobeert met alleen de processor, geheugen en videokaart in de Pc met natuurlijk de muis en toetsenbord er aan in de daarvoor bestemde PS2 aansluitig. Het Bios geeft toch wel beeld naar ik aanneem?\n\nZit er een extra voedingsaansluiting op de videokaart???
Link naar reactie
[QUOTE=norvug;649833]\r\n Als de pci poort kapot is op het moederbord. Is dit dan logisch wat er gebeurt?[/QUOTE]\r\n\r\nMeestal heb je dan helemaal geen beeld meer als het pci-e slot stuk is. \r\nHet je al geprobeerd op in het Bios alles op DEFAULT te zetten. (Zit onder het laatste menu rechts.\r\n\r\nDurf je het aan, om de ssd te vervangen voor den normale harde schijf en daar even tijdelijk Windows op te installeren? Als dat wel beeld geeft, heb je ook een mogelijke oorzaak.\r\nZolang ssd\'s goed werken is het ideaal, maar ze kunnen ook voor rare storingen zorgen als ze iets mankeren. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Nog eens alles doorgelezen wat je geschreven: je start de Computer en je krijgt beeld (opstartscherm Windows en daarna de muispijl), als naar het Bios gaat heb je ook beeld. En F8 werkt ook schrijf je in het begin van de Topic.\r\nDus is de Monitor niet defect en ook de Videokaart niet en zelfs het pci-e slot is niet stuk.\r\nMaar als je de Windows DVD erin stopt dan werkt deze ook niet als je in het Bios de DVD als firstboot hebt ingesteld.\r\nStaan er op het Moederbord of videokaart misschien een enkele Condensatoren bol, dat zijn die busjes met een plus er bovenop (plusje helpt overigens om de explosie op te vangen bij een te hoge lading), een Condensator behoort geheel vlak te zijn van boven en er mag niets uitkomen wat op en plukje watten lijkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...