Ga naar inhoud

Wat is mijn PC nog waard?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nBehuizing: CM Storm Stryker\r\n\r\nGPU: Asus 670GTX nVidia\r\n\r\nMoederbord: Asus p9x79 Deluxe\r\n\r\nCPU: Intel I7 3820 @3.6ghz 8core\r\n\r\nWerkgeheugen: 16GB Kingston\r\n\r\nOpslag: 2x 2TB HD\r\n\r\nVoeding: Antec 1200watt HCP\r\n\r\nScherm: Asus pb278q 27inch 2560x1440\r\n\r\nMuis: Logitech G700 gaminglaser\r\n\r\nWat is het complete systeem met scherm nog waard?\r\nHet totale systeem is net 1 jaar oud.\r\n\r\nBvd, Nostigmus
Link naar reactie
Scherm en muis zou ik los verkopen. Respectievelijk 100 en 20 euro. De pc zit op een euro of 500.\nDus bij elkaar 620 euro. Je hebt waarschijnlijk het dubbele betaald.\n\nDa\'s zo mijn inschatting zonder te vergelijken. Het beste kun je op marktplaats ofzo zoeken naar vergelijkbare systemen en kijken wat men daar voor vraagt. Uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft. Als je geen haast hebt met verkopen kun je wat meer vragen en kijken wat het doet, eventueel kun je dan altijd nog in prijs omlaag. Ik weet ook niet hoe de tweedehands pc markt op dit moment is. Ik gok dat er veel aanbod is en weinig vraag naar tweedehands systemen.\n\nMaar je wil denk ik alleen weten wat het waard is? Want dat systeem kan nog prima jaren mee.
Link naar reactie
Ja, eigenlijk wil je niet weten wat je PC een jaar na aanschaf op de tweedehands markt nog zou kunnen opbrengen, daar word je alleen maar depressief van ... :mrgreen:\r\n\r\nEn inderdaad, het is meer de vraag wat de PC voor jezelf waard is. Lijkt me erg zonde als je deze alweer van de hand wilt doen als je van gaming houdt.\r\n\r\nWat me trouwens wel opvalt is dat de videokaart wat ondermaats is voor een scherm met een hoge resolutie. Of zijn het twee of drie van die GTX670\'s in SLi opstelling?
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties.\n\nIk zie de meerwaarde niet van een officiele windows versie. Aangezien een illegale kopie exact hetzelfde is inclusief nieuwe updates downloaden.\n\nMijn scherm van nog geen jaar oud maar 100 euro lijkt mij wat sterk. ( Hoop ik )\n\niig, ik ga op wereldreis in maart/april dus ben wat jaren weg, maar ik zal zelf alle losse onderdelen even opzoeken of ze ergens worden aangeboden als 2de hands.\n\nIk kan momenteel alle nieuwe games op de hoogste settings spelen op een resolutie van 2560x1440 met alleen een enkele 670GTX
Link naar reactie
[QUOTE=Nostigmus;649391]\n...\n\nIk zie de meerwaarde niet van een officiele windows versie. Aangezien een illegale kopie exact hetzelfde is inclusief nieuwe updates downloaden.\n\n...\n[/QUOTE]\n\nBuiten het feit dat je op elk moment het risico loopt dat als Microsoft je crack detecteert ze je installatie per direct onbruikbaar maken, je geen updates meer krijgt en je PC dus effectief een heel duur presse-papier wordt?\nOf dat je niet alleen een potentieel met virussen en trojans afgeladen image downloadt, maar dan ook een crack installeert waar allerlei rotzooi in kan zitten?\nOf het feit dat je er klaarblijkelijk geen problemen mee hebt om een misdrijf te plegen, want hoe je het ook wendt of keert, dit is en blijft gewoon een strafbaar feit.\n\nMaar goed, ik heb al veel vaker gemerkt dat het moreel besef in dit land in rap tempo aan het uitsterven is, dus laat ik het daar maar bij houden...
Link naar reactie
Je moet maar net iemand vinden die een hoop geld uit wil geven aan een gebruikt scherm. Mensen die meer te besteden hebben kopen dan toch vaak liever nieuw. Daarom denk ik dat je het niet kwijt raakt als je er veel meer voor vraagt. Mensen die op zoek zijn naar een gebruikt scherm kopen denk ik dan liever een iets kleiner scherm dat goedkoper is.\nOverigens is dat scherm als je terug komt ook nog goed. Een scherm veroudert niet zo snel als een computer.Als je het geld niet nodig hebt zou ik het scherm niet verkopen.\n\nDe computer kun je beter wel verkopen. Stel dat je over drie jaar een nieuwe wilt, dan is je computer dan niets meer waard. Maar hou er ernstig rekening mee dat je er niet voor krijgt wat je zou willen. De prijzen op marktplaats zijn wat mensen vragen, niet wat ze ervoor krijgen. Dat ligt tussen 10 en 20 procent lager.
Link naar reactie
[QUOTE=Nostigmus;649391]ik zal zelf alle losse onderdelen even opzoeken of ze ergens worden aangeboden als 2de hands.[/QUOTE]Denk aan 50-75% van de huidige gangbare prijs per los onderdeel:\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/[/url]\r\n\r\n100 euro voor zo\'n scherm vind ik bijvoorbeeld ook erg laag ingeschat. Mits in goede staat kun je er zeker 300 euro voor vragen. High res 27\" schermen zijn erg gewild.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...