Ga naar inhoud

HDD "knippen"


Aanbevolen berichten

In theorie moet het kunnen. Je maakt een partitie aan van 40 GB. Van de rest maak je ook een partitie. Daarna verwijder je die van 40GB en op de rest zet je Windows.\nIn Vista, W7 en W8 kan dat onder Windows tijdens de installatie. BIj XP weet ik het niet meer zeker. \nDe vraag hoe lang dat goed gaat? Een week of 4 voor er nieuwe moeilijkheden ontstaan schat ik in.\n\nNiek
Link naar reactie
Uit nieuwe beschadigde sectoren. Een schijf is een zeer gevoelig apparaat. Beschadigingen zorgen voor minieme stof deeltjes, waardoor er sneller nieuwe delen zullen worden beschadigd. \nMaar ja ik ben wat voorzichtiger met harde schijven als sommige anderen. Je hoort ook wel verhalen dat het nog maanden of zelfs jaren goed gaat. Zelf heb ik die ervaring niet.\n\nNiek
Link naar reactie
De koppen hangen een paar micron boven de platters en als het een echt fysiek probleem zou zijn was de schijf al overleden.\r\n\r\nTis vaak alleen een probleem met de magnetisatie, wel op te lossen met HHDRegenrator maar indien de reserve sectoren zijn gebruikt blijft SMART b.v. meldingen geven.\r\n\r\nMaar ja, zo\'n klein schijfje repareren heeft ook weinig zin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...