Ga naar inhoud

ghz laag?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,\r\n\r\nik heb pas een laptop gekocht. en heb verder niet zoveel verstand van de computer maar heb wel een vraag.\r\nvolgens de specificaties van de laptop is mijn kloksnelheid 2.40 ghz.\r\nmaar iedere x als ik bij prestaties kijkt komt ie niet hoger als 1.15 ghz...\r\nhoe kan dit? ik draai windows 8 op mijn laptop. ik kan geen fatsoenlijk spel spelen op facebook of waar.\r\nkan ik de ghz ook verhogen of wat kan ik doen? ik bedoel 2.40 moet ie toch kunnen halen als dat op de specificaties staat? heb er ff een printscreen bij gedaan van wat ik bedoel
Link naar reactie
Het zal zijn dat je CPU snelheid geknepen wordt (Throttled, throttling) om stroomgebruik \nen temperatuur laag te houden. Zodra de snelheid nodig is gaat deze vanzelf omhoog.\n\nRechts zie je ook staan dat de maximale snelheid wel 2,4 gHz is.\n\n\n(Je plaatje is te breed, zou het best 820 pixels max kunnen zijn om niet iedereen te laten scrollen. \nDoe dat door niet Printscrn te doen, maar Alt+Printscrn waardoor alleen het actieve venster in beeld komt)
Link naar reactie
Ik zie ook maar 1 core bij je \"prestaties\". \n\nType eens msconfig in de \"zoeken \" regen boven start en ga naar het tabblad \"Computer opstarten\" en kiezen voor \"geavanceerde opties\". \nVink het aantal processors aan en stel er daar 2 in. \nHelpt dit niet, schakel dan het vinkje weer uit en probeer het opnieuw.\nJe moet bij prestaties minimaal 2 cores zien. \nOf heeft dat ding nog een single core cpu?\n\nEven nagekeken maar hij moet 2 cores hebben. \n\nNiek
Link naar reactie
ik heb met msconfig 2 processors ingesteld.... dat helpt niet...\r\nik ben inmiddels ff naar energybeheer gegaan en daar stond een power4gear hybrid. die stond op battery saving... en de andere optie performance stond uit. die heb ik nu aan gezet dus ga kijken of dat nu helpt of niet..\r\n\r\nmaar waar kan ik zien welke multiplier is ingesteld? belast of onbelast?\r\n\r\nEDIT: Heb die power4gear hybrid omgezet naar performance.... prime95 gedraaid en 99% cpu use...adn 2.38 ghz!! hehe eindelijk!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...