Ga naar inhoud

Moet op korte termijn aan een laser printer


Aanbevolen berichten

[quote]Mijn eerste printertje was bijv. Canon, zoon had dezelfde. Heeft het aardig lang goed gedaan.[/quote]\nJa ervaring verschillen zeer zeker en dat ligt ook grotendeels aan het gebruik. Als je enigszins regelmatig print is zo\'n Canon een uitstekende printer. Ik heb verzuimd erbij te vertellen dat ik soms wel 2-6 maanden geen blaadje print. En daar kan een Canon niet tegen. De laatste alles in een van Canon die ik anderhalf jaar geleden nieuw kocht was al vastgekoekt na 6 weken helaas.\n\nDus het ligt uiteraard aan verschillende oorzaken. Het probleem met HP (vind ik zelf dan) is dat ze soms het papier niet meer goed pakken willen. Je schijnt dan de rollen te kunnen schrapen, deden we vroeger ook bij de 400-600 series, maar zo\'n stom plastic schraapding kost nogal wat centen.:)\nDe service na garantie... tja... ligt er aan wat er aan de hand is, dat is bij veel apparatuur zo. Al helemaal bij TV\'s.\n\nIk ga nog eens even afwachten, omdat ik eerst ook al naar zo\'n Samsung zat te kijken, hoe hij verder zijn werk doet en hoe hij jou bevalt. Het kan bij mij nog wel even wachten.\n\n[quote]Dus eigenlijk moet je ze eerst wat lichter maken en dan is het wat lastig om precies uit te vissen hoeveel.[/quote]\nDit zou ook een printer instelling kunnen zijn. Bij diverse printertypes kun je zelf het kleurprofiel instellen. Dat kan behoorlijk verschil maken met hoe de afdruk verschilt in kleur en licht van hoe hij op het scherm uit ziet. En dat verschil moet natuurlijk zo weinig mogelijk zijn.\nIk heb ook wel eens de kleuren in de monitor aangepast zodat het meer op de printer leek. Dan weet je in elk geval wat je krijgt.
Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Animal;646698]Bij de te selecteren papier soorten zal waarschijnlijk echt geen foto of glans pappier zitten . Een printer die met inkt werkt reageerd daar heel anders op ,dus dat papier kan en mag echt niet in een laser printer.\nAls er toch foto papier in kan dan moet dat speciaal papier zijn wat voor een laserprinter geschikt is.[/QUOTE]\nHier staat de handleiding.\n[url]http://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-CLX-3305W/preview-handleiding-395966.html[/url] \n\nbij blz. 123 zie je de verschillende mogelijkheden.\nVoor de aardigheid kun je het bekijken.
Link naar reactie
Ik heb de paoier soorten gezien.\nIk snap alleen niet wat ze onder katoen verstaan .\nIk denk niet dat het lukt om op een zakdoek of t-shirt te printen ,ook al zou je het juiste formaat hebben.\nIk ga ook niet proberen om er foto papier in te steken want ik wil het risico niet lopen om problemen te krijgen .\nAls je er al foto papier in wilt steken gebruik dan papier waar duidelijk op staat dat het voor laserprinters is ,of papier wat van samsung is ,want anders kun je bij stukken ook wel eens garantie problemen krijgen ,denk ik.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;646782]\nIk weet wel hoe de rol er zo\'n beetje uit ziet, maar wat er verder in zit, geen idee, o.a. verwarming?[/QUOTE]\nVerwarming zit niet in de drum of rol als je dat bedoelt.\n\nIn het heel kort:\nHet oppervlak van de rol of drum (een halfgeleider) wordt zover ik begrijp net als bij een kopieermachine voorzien van een statisch geladen beeld van het origineel, en dat beeld trekt de poedertoner aan. Vervolgens draait het papier met dezelfde snelheid langs de drum met dat poederbeeld en wordt de lading weggevloeid en laat de toner los en wordt overgedragen aan het papier. Dat vel met daarop het losliggend toner-beeld wordt vervolgens door de verwarming gevoerd waarna het vloeibaar wordt en het spul op het papier hecht.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;646792]Het probleem met HP (vind ik zelf dan) is dat ze soms het papier niet meer goed pakken willen. Je schijnt dan de rollen te kunnen schrapen, deden we vroeger ook bij de 400-600 series, maar zo\'n stom plastic schraapding kost nogal wat centen.:)[/QUOTE]\r\nGoed schoonmaken met schoonmaakalcohol, en daar doe je wel een half uurtje over.\r\n\r\nEn dan doen wat de meeste mensen tegen het gevoel ingaat.... koop het [I]gladste [/I]papier wat een goede handelaar je kan adviseren. Kost ook wat.\r\nWaarom ? Je zou toch zeggen dat het wat ruw moet zijn om grip te krijgen ? Nou, ruwer papier houdt ook meer stof in, en juist dat stof kan je rollers glad maken. En ruw papier maakt het vel ook moeilijker te scheiden van het volgende vel.\r\nZorg ook dat in de papierlade geen stof kan neerdwarrelen, om dezelfde reden.
Link naar reactie
Bedankt voor de info.\nIk vroeg het mij af omdat Animal verkeerd papier \"zou\" hebben gebruikt.\nAls je er verkeerd - Inkjet - fotopapier in doet, met plastiek laagje, of dat dan op die rol gaat plakken. Ik begreep dat winkelier het er weer af had gekregen.\n\nDie rol kan het daglicht toch niet verdragen, las ik ergens?\n\nStel dat ik eens een verkeerd glimmend velletje pak, is het dan gelijk afgelopen met die rol?\nZo ja, kan ik beter al mijn papier ergens ver weg opbergen.\n---\nNu nog een mooie stofhoes, ben al wezen zoeken, maar zou dat niet bestaan voor deze printer? :rolleyes:\nAlternatief is een vuilniszak :D
Link naar reactie
Hoe werkt zo\'n toner opvangbak, toch wat onlogisch dat je die moet kopen, over een poos dan, die vangt toch onnodig poeder op, is dat er niet gewoon uit te gooien?\n\nZe weten het wel met al die dingen die er achteraf bij komen, maar dat schreef ik al, als álles tegelijk vervangen zou moeten worden kun je goedkoper een nieuwe printer kopen.
Link naar reactie
Ik denk eerder dat het flink kan vastlopen doordat in het laatste proces de verwarming het plastic laagje smelt. Als dan het vel vastplakt / vastloopt, dan blijft de drum doordraaien tegen een stilstaand papier, en [I]dat[/I] zou de drum denk ik kunnen krassen.\r\n\r\nDie drum is lichtgevoelig, maar ik weet niet hoe lang een blootstelling aan daglicht kan duren voordat het invloed heeft. Eventjes in daglicht moet echt geen probleem zijn, anders zou je zo\'n ding ook niet kunnen vervangen.\r\nMisschien dat het na blootstelling even wat slechtere afdrukken maakt.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;646782]\nMoet alleen nog zien uit te vogelen hoe je vooraf de instelling moet hebben om vanaf de computer een plaatje te printen.\n[B]Tot nu toe zijn ze op de computer goed, maar geprint vallen ze donker uit[/B].\nDus eigenlijk moet je ze eerst wat lichter maken en dan is het wat lastig om precies uit te vissen hoeveel.:mad:\n[B]Een kopietje maken vanaf de scanner, zoals een voorkant van een computeridee, komt eigenlijk identiek op papier, net als foto\'s, dan is de belichting perfect[/B].:p\nErvaring mee?[/QUOTE]\nDan heb je misschien je monitor te licht staan ?\n\nEen simpel start-idee om te proberen:\n* Je zet een afbeelding in een fotobewerkingsprogramma in beeld, en maakt er een afdruk van met de printer, in een formaat ongeveer zo groot als je op je monitor in beeld brengt.\n* Dan zet je die afdruk naast je monitor.\n* Stel nu je [I]monitor[/I] zo in (contrast en helderheid) dat het beeld zoveel mogelijk met het printje naast je monitor overeen komt (Als de kleuren ook afwijken (kleurzweem) kan je zelfs het programma van je grafische adapter starten waarmee je kleur e.d. kan instellen en de kleuren beter laten matchen).\n* Daarna blijkt objectief gezien dat je afbeelding op je monitor niet mooi is, want je vond de print tenslotte ook niet mooi.\n* Wijzig nu in dat[I] bewerkingsprogramma[/I] het beeld van je afbeelding naar je zin (contrast en helderheid). Let op, gebruik een kopie om je origineel niet te verliezen.\n* Print die gewijzigde afbeelding.\n* Is het nog niet goed dan kan je het eventueel herhalen met de tweede afdruk.\n\nBovenstaand doe ik zelf met een \'standaard\' afbeelding welke altijd automatisch ingeladen wordt als ik mijn Photoshop versie start[B]; [/B] zodra ik een foto beter wil afstellen zet ik eerst mijn monitor zo dat deze matcht met de [I]afdruk[/I] van die standaard afbeelding die naast de monitor naast.\n(Gebruik hier een afbeelding voor met perfecte belichting, en veel kleurvariatie)\n\nHet grote probleem is dat de omgevingsverlichting van je monitor steeds wijzigt, soms schijnt de zon, soms regent het, soms zit je met lamplicht. Daardoor is het beeld wat jij in je ogen van je monitor ontvangt steeds verschillend, soms te licht soms te donker, soms te blauw, soms te rood.\nHet bovenstaande verhaal werkt daardoor het best op een [I]egaal verlichte[/I] dag, onbewolkt, of juist heel egaal bewolkt, zodat er tijdens het afstellen geen grote schommelingen in lichtsterkte zijn.\nZit je bij gezellig kunstlicht dan wordt het ook al weer moeilijker omdat dat meer rood bevat.\nEn de kleuren van je monitor zijn pas na een tijdje opwarmen (15-30 minuten) stabiel.\nVerder is het voor CRT monitors aan te bevelen om een programma te gebruiken om het gamma van de drie kleuren van je monitor af te stellen, dat hoef je maar één keer te doen. Geen idee wat er onder Windows 7 of 8 te vinden is, ik heb er een oud programma voor gebruikt, Adobe Gamma Loader.\n\nAls je echt controle over je kleuren en helderheid wilt krijgen dan werk je alleen in een van daglicht afgesloten ruimte met altijd gelijk en gecontroleerd kunstlicht wat zoveel mogelijk daglichtkleur benadert, maar dat is voor fotografen denk ik.... Ik wil je nou ook niet adviseren om een ouderwetse donkere kamer te gaan bouwen om een leuk printje uit je nieuwe printer te laten rollen ;)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Laat ik nu nergens een hoes kunnen vinden, of zoek ik niet goed?\nSamsung verwijst naar de computerboer om de hoek.\nMaar die heeft ook niets.\nEn je wilt natuurlijk wel een goede hoes, die er helemaal netjes overheen past, want de printer staat in het zicht in de kamer.(tje)\n\nJa, de vuilniszak methode is een laatste alternatief.
Link naar reactie
Die hoezen zijn ook nog eens afschuwlijk lelijk.\nTenzij je printer in je schuur of naast een vogelkooi staat is er nergens een hoes voor nodig. Een printer is mooi genoeg om gewoon in je kamer te staan. Desnoods gewoon dagelijks afstoffen.\nNiemand gebruikt nog hoezen ,ook niet over de monitor of toetsenbord . Zelfs in kantoren en fabrieken word dat niet meer gedaan.
Link naar reactie
Je hebt atijd stof in de kamer.\nComputer, monitor, tv en hdd recorders staan in een kast. Als je ziet hoeveel stof daar toch stiekem omheen en in komt ..... Haal je er niet steeds uit, tenminste ik niet.\nIn de kamer zelf zie je minder stof.\nNee geen beesten in de buurt.\nAangezien ik de printer heel weinig gebruik, liever wat omheen fabriceren.\n\nIn principe zou ie terug in de doos kunnen, maar dat doe je natuurlijk ook niet, in een lelijke doos.:D
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;647251]Zonde om zo\'n mooie printer onder zo\'n lelijke hoes te verstoppen ,en het is volgens mij ook helemaal nergens voor nodig.\nAls de papierbak afgesloten is kan er nergens vallend stof in de printer komen.\nOm de paar dagen met een stofdoek afnemen is dan meer als voldoende.[/QUOTE]\nHet papier er \"steeds\" uithalen gaat lastig.\nDe lade heeft een \'onhandig\' klik systeem om hem leeg in elkaar te kunnen schuiven.\nZodra je hem dan naar buiten trekt, schuift de lade weer naar A4 formaat.\nHeb het wel geprobeerd, omdat ik normaal gesproken weinig print.\nOmdat het allemaal nieuw is gebruik je hem even meer, en dan is het niet handig dat schuifsysteem, voelt ook niet echt degelijk aan, het borg-indruklipje.\nIk heb liever een zwarte \"hoes\" een originele doorzichtige had ik ook kunnen maken, maar dan kun je door het raam misschien zien wat er onder zit, ook al staat ie verdekt en natuurlijk niet bij een raam.\nWij willen natuurlijk niemand uitnodigen :eek:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...