Ga naar inhoud

mediaspeler advies


Aanbevolen berichten

Na veel gedoe met films/serie via een usb stick op mijn tv afspelen zit ik eraan te denken om een mediaspeler aan te schaffen. De tv ondersteunde het formaat niet of de ondertiteling viel te klein uit. Kortom heel onhandig \n\nIk kijk vooral series die ik van het internet haal. Dat zijn over het algemeen mp4, avi of mkv etc. bestanden met daarbij srt of ssa ondertitelings bestanden. Ik ben eigenlijk op een zoek een “vrij eenvoudige” en niet al te dure mediaspeler waar je in een usb-stick in steekt en het bestand afspeelt. Er hoeft niet perse een harde schijf of een internet verbinding te hebben. Wat ik wel belangrijk vind is dat de mediaspeler veel verschillende type media bestanden kan afspelen en dat er geen probleem komen met de ondertiteling. Wie kan mijn adviseren? \n \n\nOh ja nog een vraagje, hoe sluit je over het algemeen een mediaspeler aan op je Tv, iedere geval met een hdmi kabel, maar komt daar nog wat bij voor het geluid?
Link naar reactie
HDMI is zowel beeld als geluid, dus da\'s alvast makkelijk.\n\nPersoonlijk zweer ik bij een computer die aan de tv hangt waar media-center software op geinstalleerd is. Dan speel je alles af, kun je altijd de software bijwerken en is iedere tv opeens een smart-tv, maar dan met ongelimiteerde mogelijkheden. Het is wel wat bewerkelijk om alles de eerste keer in te regelen en vergt zo nu en dan wat onderhoud (allerlei updates installeren, net zo als met een normale computer).\n\nVoor echte standalone mediaspelers kun je hier eens beginnen met kijken: [url]http://tweakers.net/categorie/655/mediaspelers/producten/[/url] Er staan een hoop reviews bij, dus kun je meteen zien wat anderen van het apparaat vinden.\nBedenk wel dat wat je nu niet op het apparaat kunt afspelen in de toekomst ook niet gaat kunnen. Daar zullen in de meeste gevallen geen updates voor komen. Het is dan ook de vraag wat H.265 gaat doen als opvolger van H.264. Wat dat betreft is nu niet het beste moment om een mediaspeler te kopen, maar het zou ook nog zomaar 5 jaar kunnen duren voordat H.265 gemeengoed is en dan moet je juist nu een mediaspeler aanschaffen zodat die tegen die tijd afgeschreven is.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;646329]Als je gewdownload spul afspeelt, zou ik juist wel een netwerk mediaplayer nemen. Kun je rechtstreeks van je pc afspelen, zonder gedoe met usb-sticks.[/QUOTE]\n\noke.. bedankt voor de tip. Maar hier ben ik wel bang voor, want tussen mijn mediaspeler en computer (wifi) zit dan router. Als ik dan bijvoorbeeld 1080p bestand wil afspelen weet ik niet of hij dit trekt.
Link naar reactie
Zoals TS zelf al opmerkte zal HD streamen over WIFI problemen opleveren.\nBedraad zal dat met dit apparaatje geen enkel probleem zijn en vanaf een op de USB poort aangesloten externe harddisk of een USB stick al helemaal niet.\n\nIk heb er een 360GB 2.5\" USB disk zonder eigen voeding op aangesloten gehad en daar een 10 GB 1080p MKV bestand op afgespeeld en dat gaat prima. Een volledige Blu-ray Image is tussen de 25 en 45 GB en die download je alleen maar als je deze ook daadwerkelijk op een Blu-ray disk wilt branden.\n\nIk heb een behoorlijke collectie films en documentaires in 1080p MKV formaat en die geven prachtig beeld. De grootte van die bestanden wisselt tussen de 8 en 15 GB. Ook bij m\'n 3D collectie gaat het om dat formaat en dezelfde groottes. Die Asus zal die bestanden zonder probleem afspelen. De TV zelf regelt de 3D weergave wel, als je een 3D TV hebt uiteraard. Ook de externe 3D sub/idx ondertitel bestanden bleken geen probleem te zijn.\n\nIk kocht hem om hem eens te proberen omdat ik dacht dat het niet veel kon zijn voor dat geld maar ik werd aangenaam verrast. Zelf heb ik hogere en andere eisen voor een mediaplayer en daarom een [URL=\"http://www.mede8er.com/mede8er_product_med800x3d.html\"]Mede8er 800X3D[/URL] met Wifi aangeschaft die bedraad in m\'n netwerk hangt en ook als NAS wordt gebruikt omdat er een 4TB disk in kan. De Asus heb ik aan een collega verkocht die er nog steeds erg content mee is.\n\nVoor die €70,- die Asus een prima mediaplayer.
Link naar reactie
Bedankt voor alle tips en de adviezen\n\nToevallig al voor de suggestie van Edmoor was mijn oog al gevallen op de de Asus O!Play mini plus [url]http://nl.hardware.info/productinfo/130089/asus-o!play-mini-plus#tab:overzicht[/url] een nieuwere versie van de Asus medespelers. Deze kan in het netwerk opgenomen worden. (lan, wifi). In eerste instantie heb ik nooit aan een netwerk mediaspeler gedacht, omdat mijn PC draadloos verbonden is met de router. Ik ging er van uit dat dat problemen zou geven bij het streamen. De eventuele nieuwe mediaspeler kan met een draad worden verbonden met de router. \n\nToen kwam ik op het idee om dit te gaan testen. Want er is een tweede computer in het netwerk. Die wel met een kabel verbonden is met de router. Ik heb op mijn eigen PC (draadloos) een gedeelde map aan gemaakt met een 720p en 1080p bestand. Deze twee bestanden heb ik afgespeeld op de tweede computer (bedraad). Daaruit blijkt dat de 720p bestand goed wordt afgespeeld zonder haperingen en de 1080p met wat haperingen. Maar zegt dit ook dat de O!Play mini plus mediaspeler de 720p bestanden ook goed zal afspelen??? (ik speel idd bijna nooit 1080p af)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...