Ga naar inhoud

Welk onderdeel stuk?


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb een Packard Bell Desktop.\nAls ik de pc aanleg hoor ik hem draaien maar ik krijg geen beeld.\nHoe kan ik vinden welk onderdeel stuk is?\n\nEr zijn geen biepgeluiden als ik hem opstart..\nIk vermoed het moederbord of de CPU?\nDe pc valt ook niet vanzelf uit.. dus er is ook geen sprake van overhitting?\n\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Er draait veel in een computer vooral bij het opstarten ventilatoren, harde schijven dvd/cd spelers, de vraag is wat is de leeftijd van de pc en is deze ooit al een keer met een stofzuiger en langharige kwast schoongemaakt, het kan maar zo zijn dat de ventilator van de processor niet meer draait, als voorbeeld omdat deze vol vuil n stof zit.\nZitten de kabels aan de achterkant allemaal wel in de juiste aansluitpunten en aan de monitor kant, staat de monitor wel aan zo ja dan op de juiste stand op bijvoorbeeld HDMI in plaats van op DVI of omgekeerd.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;645913]Hoor je wel de harde schijf draaien, of zie het lampje daarvan flikkeren.\r\nIk denk aan iets met de videokaart of videochip, afhankeleijk van het exacte type van PB.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIn mijd oude PB zat de videokaart de GeForce GT 620 helemaal onderin met aan de onderkant van de kast enkele gleuven voor de koeler fan op de GeForce GT 620.\r\nIk had dus op een gegeven moment hetzelfde probleem als funjoentje3 hier beschrijft.\r\nIk heb de videokaart verwijdert en schoongemaakt en de andere fans en de rest natuurlijk ook, waarna het probleem was opgelost.\r\nDe videokaart zal er als dit een mini kast is echt uit moeten want de fan zit maar 1 á 2 mm van de bodem van de kast en die krijg je anders niet schoon.\r\nIk heb overigens nadat ik de videokaart schoon had gemaakt een stofzuiger filter matje tussen bodem en fan gelegd en het probleem is niet meer voorgekomen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;645933]In mijd oude PB zat de videokaart de GeForce GT 620 helemaal onderin met aan de onderkant van de kast enkele gleuven voor de koeler fan op de GeForce GT 620.\r\nIk had dus op een gegeven moment hetzelfde probleem als funjoentje3 hier beschrijft.\r\nIk heb de videokaart verwijdert en schoongemaakt en de andere fans en de rest natuurlijk ook, waarna het probleem was opgelost.\r\nDe videokaart zal er als dit een mini kast is echt uit moeten want de fan zit maar 1 á 2 mm van de bodem van de kast en die krijg je anders niet schoon.\r\nIk heb overigens nadat ik de videokaart schoon had gemaakt een stofzuiger filter matje tussen bodem en fan gelegd en het probleem is niet meer voorgekomen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de pc opengemaakt en de videokaart eens uitgehaald, uitgeblazen en opnieuw ingestoken.\r\nDe rest van ge kast ook eens in gestofzuigd al was er niet zo heel veel stof..\r\nDe pc reageert nog steeds hetzelfde, de cpu-fan draait, videokaart draait, harde schijf draait.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;645974]Die mag je gewoon vervangen. Het is jou pc. \nLet op. Als je een zware videokaart gaat plaatsen, dat je voeding het misschien niet kan trekken. Die zijn bij PB vaak aan de lichte kant.\nNiek[/QUOTE]\nMaar aan de andere kant; Videokaarten zijn in de loop der tijd veel energiezuiniger geworden. De X1650 mag je intussen best wel antiek noemen, met navenant stroomverbruik, dus zou je een in verhouding veel betere kaart moeten kunnen krijgen, die nog steeds binnen de specificaties van de voeding valt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...