Ga naar inhoud

inzicht opstarttijd laptop


Aanbevolen berichten

Na verloop van tijd kost het opstarten van een pc/laptop steeds meer tijd. Dat is een bekend gegeven.\r\nHet opstarten van de laptop tot aan het bureaublad gaat nog redelijk snel/goed, maar voor de laptop daadwerkelijk kan worden gebruikt, gaat er nog de nodige tijd (2-3 minuten) overheen.\r\nVia msconfig en ccleaner heb ik al het nodige getracht op te schonen / uit te schakelen.\r\nIs ook te achterhalen met een (freeware) programma, wat er allemaal opstart en hoelang dat duurt?
Link naar reactie
die laatste conclusie van satneef is helemaal waar.\r\nmaar ook als je alle opstarters (behalve die ene dus) uitschakelt, wordt elke pc in de loop der tijd traag.\r\noorspronkelijk zal de hardware voldoende zijn geweest om het ding snel te laten lopen, maar er is een overdaad aan (beveiligings-)updates van zowel besturingssysteem als drivers, en antivirus. \r\nop een of andere manier lijkt dat uiteindelijk niet meer soepel met elkaar te kunnen werken, zo lijkt het.\r\ndaarom verdient het aanbeveling om op enig moment een geheel nieuwe installatie te doen, en je zal zien dat het dan met alle updates erbij tóch een stuk sneller gaat.\r\n(had hier laatst een vista, geheel uptodate, met alleen antivirus als opstarter. opstarttijd tegen de 4 minuten.\r\nna nieuwe installatie, identiek aan de vorige, opstarttijd net twee minuten...)
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;645308]Helemaal niet belangrijk hoe lang het duurt om op te starten.\nIk neem aan dat je niet heel de dag geregeld je pc uit zet en een uurtje later weer aan.\nHier start de pc of laptop een keer per dag op![/QUOTE]\n\nZoiets is denk zuiver persoonlijk. Bij mij gaat tie voor minder dan een uur wel uit, maar die start ook in 13 sec. ongeveer weer op. Ik denk dat dat ding 200 watt per uur trekt ongeveer en dat is niet erg voor m\'n portemonnee, maar ik denk dan ook aan de groene wereld.\n\nMaar een nieuwe installatie na 1 of meer jaren (ligt aan het gebruik en je surf gedrag) doet vaak wel wonderen met de snelheid.\n\nNiek
Link naar reactie
Als bijlage het tabblad explorer.\nLengte van het lijstje valt me mee en zie er zo niets vreemds tussen staan.\nHeb ondertussen nog wel een aantal overbodige programma\'s verwijderd.\n\nDe laptop start ik niet meerdere keren per dag op.\nIk vind het storend worden dat het zo veel tijd kost voordat ik echt aan de slag kan, nadat het bureaublad verschenen is.\n\nDenk dat het dan toch maar een keer een \'terug naar fabrieksinstellingen\' wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...