Ga naar inhoud

Nieuwe hard disk


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nMijn harde schijf is bijna vol en ik wil een nieuwe grotere plaatsen.\r\nKan ik van mijn bestaand systeem een backup maken en die daarna op mijn nieuwe schijf plaatsen zonder verlies van mijn gegevens en programmas?\r\nIk zou eerst op mijn nieuwe hd Windows 7 installeren en dan mijn laatste backup hierop terug plaatsen.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nNico
Link naar reactie
Windows installeren heeft geen enkele zin, als je daarna een (image) backup terugzet. Je overschrijft daamee namelijk de verse windows. Ik zou trouwens windows op een SSD installeren en een harddisk alleen voor data gebruiken. Windows klonen naar een andere schijf kan wel, maar er is een kans dat windows daarna niet meer wil booten. Dat is wel weer te verhelpen.
Link naar reactie
Een ssd is een zeer snelle schijf die voorzien is van chips. Er zitten geen draaiende delen in. Hij leest en schrijf vaak met snelheden boven de 500 MB/s, terwijl gewone harde schijven 30 tot 90 MB/s halen. \nAls je daar Windows op zet en je programma\'s, starten die heel snel op.\nDe prijzen liggen op dit moment ongeveer op 0,70 tot 1 euro per Gigabyte. \nEen schijfje van 120 GB (111GB Netto) kost rond de 100 euro. \n\nNiek
Link naar reactie
120GB SSD heb je nu ook al voor 79 euro hoor:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/322585/kingston-ssdnow-v-series-v300-120gb.html[/url]\r\n\r\nEn 256GB voor 140 euro:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/318184/plextor-px-256m5s-256gb.html[/url]\r\n\r\nLet er wel op dat je waarschijnlijk ook een SSD bracket nodig hebt als je zo\'n 2,5\" schijf (notebook formaat) in een desktop PC wilt bouwen. En uiteraard moet het moederbord over een S-ATA controller beschikken.
Link naar reactie
[QUOTE=eurambo;645213]\nKan ik van mijn bestaand systeem een backup maken en die daarna op mijn nieuwe schijf plaatsen zonder verlies van mijn gegevens en programmas?[/QUOTE]\nDit heet klonen (clone), daarbij zet je eigenlijk alles wat je nu al op je systeempartitie hebt (Windows, programma\'s, en meestal de map \'[I]Mijn documenten[/I]\') in één handeling op de nieuwe schijf (dus niet via een backup), welke daarna fysiek verwisseld wordt met de oude schijf, waarna het systeem van de nieuwe schijf kan opstarten.\n\n* Voordeel: je kan daarna direct verder, je hoeft je programma\'s en eigen gemaakte mappen, instellingen e.d. niet opnieuw te maken.\n* Nadeel: alle foutjes en vervuiling neem je mee, er is geen frisse start.
Link naar reactie
Ook bij een nieuwe harddisk gewoon voor een verse install gaan .\r\n...............................\r\n Mijn harde schijf is bijna vol en ik wil een nieuwe grotere plaatsen.\r\n citaat topic starter .\r\n.....................................\r\n\r\n Een SSD Is vermoedelijk kleiner in GB\'s dan je huidige harddisk hou daar rekening mee.
Link naar reactie
[QUOTE=eurambo;645213]Hallo,\r\nMijn harde schijf is bijna vol en ik wil een nieuwe grotere plaatsen.\r\nKan ik van mijn bestaand systeem een backup maken en die daarna op mijn nieuwe schijf plaatsen zonder verlies van mijn gegevens en programmas?\r\nIk zou eerst op mijn nieuwe hd Windows 7 installeren en dan mijn laatste backup hierop terug plaatsen.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nNico[/QUOTE]\r\n\r\n[url]http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html[/url]\r\n\r\nSchijf erbij hangen en clonen, kun je later de nieuwe schijf als enige laten opstarten en als default gebruiken, dan weer de oude erbij hangen als 2e en opnieuw indelen.\r\nDe nieuwe dan met die tool aanpassen qua partitiegrootte(s).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...