Ga naar inhoud

Hoe houd ik de laptop-fan aan?


Aanbevolen berichten

Wie weet hoe ik de fan van m\'n laptop continu aan kan laten? Het is een Dell studio 1745. De fan gaat bv voor 1-2 tellen aan, daarna een aantal tellen uit, dan weer 1-2 tellen aan, en dat gaat aan 1 stuk door. Word er gek van. Het geluid zelf is verder wel normaal, maar dan liever continu aan. Later ga ik misschien de laptop openschroeven om eventueel stof te verwijderen (met wattenstaafjes misschien).
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;645082]Draai de laptop om en pak de stofzuiger en doe met de zuigmond van die stofzuiger alle roosters goed uitzuigen. Vaak zit het meeste stof achter de ventilator en dat zuig je soms zo uit.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNaar mijn herinnering heb ik eens nogal verschillende meningen gelezen over het gebruik van een stofzuiger. De 1 raadt het aan en een ander raadt het juist af. Ik had dacht ik ook eens gelezen over wattenstaafjes, dus dacht ik, misschien is dat het veiligst, maar aan de andere reactie te zien, zou dat niet het geval zijn.
Link naar reactie
Welke bios versie staat erop?\r\n\r\nLees nogal veel over dezelfde problemen met diverse uitvoeringen van Dell notebooks maar een echte oplossing niet gevonden.\r\n\r\n[url]http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/nldhs1/DriverDetails/Product/studio-1745?driverId=R301035&osCode=WLH&fileId=2731118545&languageCode=nl&categoryId=BI[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;645402]Welke bios versie staat erop?\r\n\r\nLees nogal veel over dezelfde problemen met diverse uitvoeringen van Dell notebooks maar een echte oplossing niet gevonden.[/QUOTE]\r\nDezelfde ervaring bij mij tijdens het zoeken naar een oplossing.\r\nBios versie A04 las ik als laatste, maar geen bevestiging dat het dit probleem oplost.\r\n\r\nMocht je garantie hebben.... dan zou ik daar echt voor gaan. Gewoon laten zien dat dit geen bruikbaar apparaat is in b.v. een vergadering, of op stille plaatsen.
Link naar reactie
Jaja, die Dells\'s zijn op zich niet slecht maar de fan is bij vele een probleem, bij zoonlief gaat hij van zacht naar hard en weer terug om de 10 a 20 seconden, hem stoort het niet.\r\n\r\nJe kunt de PWM draad uit de connector halen met een spelt en aftapen dan blijft hij op een hoog toerental draaien maar of je dat nu wilt.......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...