Ga naar inhoud

PC start niet meer op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wilde net mijn PC aanzetten en hij reageerde vervolgens niet.\r\nAan uit knop reageert niet, maar dan ... start hij automatisch zelf op. Normaal gesproken branden 2 blauwe lampjes; 1 kleine lampje en 1 lampje rondom de aan uit knop. In dit geval brandt alleen het kleine lampje. Beeldscherm knippert / geen beeld. Ik krijg de PC niet handmatig uit dmv met vingen ingedrukt houden en weer loslaten. Enige optie was stekker uit de kabel.\r\nWaar ligt het probleem? Is mijn harde schijf nu weg?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoorden, tot zover.\n\nDe harde schijf doet het gelukkig. Deze heb ik eruit kunnen halen.\nMaar als ik mijn pc normaal gesproken aandeed, dan hoorde ik een piepje. Dat betekent dat mijn videokaart aan gaat. Maar in dit geval, hoor ik niets. Alleen dat de PC aan gaat, maar verder ook niets. [B]@ Niekie[/B]. Ik krijg ook helemaal geen beeld op mijn beeldscherm. Die blijft maar knipperen (het lampje dan).\n\nIk vermoed ook idd de moederbord én de videokaart. Van BIOS e.d. heb ik geen verstand van. Maar ja 100 procent weet ik het niet zeker.\n\nAan/uit knop ingedrukt houden om deze uit te zetten reageert totaal niet. Enige mogelijkheid om de pc uit te zetten is uit de stekker te halen. De pc geeft overigens gewoon normaal geluid, zoals voorheen.
Link naar reactie
Kijk op het moederbord naar de elektrolytische condensators, die recht opstaande pijpjes met een aluminium bovenkant met een kruis er ingekrast. Die bovenkanten mogen niet bol staan, anders kunnen ze aan hun onderzijde zijn gaan lekken.\n\nIk vrees voor het moederbord, maar zou een andere voeding ook eerst proberen, als die beschikbaar is natuurlijk.\n\nEn wat altijd te proberen is (met weinig kans in dit geval) is het een half uurtje verwijderen van de BIOS batterij op het moederbord (eerst stekker er uit), en dan ook een keer of drie op de aan/uit knop drukken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ik ben vandaag bij de lokale PC zaak geweest.\r\nSlecht nieuws; moederbord is stuk. Maar omdat deze uit 2007 is (P5B asus), is het zonde om deze te vervangen. Daarnaast heb ik een IntelCore2Duo (e7000) serie. Volgens de verkoper is het niet waard om dit te vervangen, want de moederborden en processors worden haast niet meer verkocht met de huidige technologie van vandaag.\r\nIk ben het met hem eens. Maar ja, ik baal er wel om want ik weet niet welk desktop ik nou moet kopen; een samengestelde (zoals ik eerst ook had) of een kant en klare. Dan gaat mijn voorkeur uit naar een HP.\r\n\r\nHebben jullie advies aan mij?\r\n\r\nEven wat belangrijk voor mij is:\r\n\r\n- werken met Photoshop\r\n- MS Office\r\n- CD / DVD branden\r\n- Windows 7 is een must (windows 8 is geen optie)\r\n- PC moet toch wel 300 GB hebben, meer mag natuurlijk ook ;-)\r\n- ik gebruik een printer/scanner\r\n- card SD readers vind ik belangrijk en natuurlijk USB poorten
Link naar reactie
Met een upgrade kit, vervang je moederbord, processor en geheugen. Dus je houdt je kast, videokaart, voeding etc. \nJe dient wel goed te controleren of alles past en klopt.\nMaar dat is dus niets voor je. (Vaak bouw je zoiets zelf in).\n\nEr zijn anderen op dit forum die binnen je buget een systeem kunnen samenstellen (op papier). \n\nNiek
Link naar reactie
Kies gerust een HP als die in je budget past, [URL=\"http://www.computerstore.nl/product/240910/category-187833-hp-computers/hp-elite-7500-mt-b5g71ea.html\"]bijvoorbeeld deze [/URL].\r\n\r\nIk ben zelf al enkele jaren geleden gestopt met het bouwen/samenstellen van nieuwe PC\'s omdat je nauwelijks als amateur de juiste componenten bij elkaar kunt krijgen in de ene zaak hebben ze bijv het door jou gekozen geheugen niet of net niet dat moederbord wat jij hebt uitgezocht enz.\r\n\r\nPlus het feit dat je bij aankoop van bijvoorbeeld een HP ook de garantie erbij krijgt, je kunt overigens gerust windows 8 nemen want het verschilt in werking niet zoveel met Windows 7 alleen is de startknop van Windows 7 nu een startscherm.\r\nEn als je eenmaal op het bureaublad van Windows 8 bent dan is het precies Windows 7 alleen sneller.\r\n\r\n[URL=\"http://schoonepc.nl/\"]Zie/lees anders deze website eens.[/URL] er word goed uitgelegd over alle Windows systemen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...