Ga naar inhoud

Advies over aan te schaffen server


Aanbevolen berichten

Beste forum leden,\r\n\r\nIk wil een windows server aanschaffen om daar een multi-user applicatie op te installeren en vervolgens ervoor zorgen dat de users via internet op de server en daarna op de applicatie kunnen inloggen.\r\nMijn gezonde verstand zegt dat ik nodig heb:\r\n- Een server met windows-server-operating software (de betreffende applicatie draait namelijk onder windows). Volgens mij heet dat dan een \"Windows Server\". (met minimaal 4gb intern geheugen).\r\n- Software die het mogelijk maakt om via internet op de server in te loggen.\r\n- Ik dacht iets te hebben gelezen dat je moet nagaan of je een vast IP-adres hebt van je netwerk-provider.\r\n\r\nWaar kan ik het beste terecht om mij te laten informeren welke server ik het beste kan aanschaffen? En met welke zaken moet ik nog meer rekening houden? \r\nNaar andere zaken ben ik ook meteen nieuwsgierig, wel minder relevant en mogen het eerste doel niet in de weg staan, zijn:\r\n- Kan ik meteen op deze server een gezamenlijke file bestand neerzetten waar elke op de server aangelogde user gebruik van kan maken (lijkt mij wel). \r\n- Kan ik bijvoorbeeld ook microsoft-office 365 hier meteen op installeren?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen.\r\n\r\nMvg,
Link naar reactie
Voordat je dit wilt plannen heb ik eerst een paar vraagjes: [LIST]\nWat is je budget? Alleen aan softwarelicenties (server/client) zit je al op ~€600,--[/LIST][LIST]\nWat is je ervaring, dit is niet 1, 2, 3 in te richten[/LIST][LIST]\nIs dit zakelijk of prive?[/LIST][LIST]\nKan het niet op een andere manier?[/LIST][LIST]\n\n[/LIST]\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Ik denk dat je zwaar onderschat waar je aan gaat beginnen.\r\nZoals Niels68 al aangaf is er als eerste al het budgetvraagstuk en de juiste installatie van de server.\r\nBovendien wil je dan ook nog dat eindgebruikers op jouw server gaan inloggen. Dus moet je ook nog terminal services of Remote Desktop Service aan de praat zien te krijgen. \r\nAls je echt serieus hiermee aan de slag wilt gaan ben je goedkoper uit als je een professioneel netwerk bedrijf benadert die zo\'n server voor je kunnen inrichten.\r\nOffice365 is een soort webmail die door Microsoft gehost wordt, dus daar heb je weinig aan te installeren.\r\nVoor wat betreft 1 bestand dat door meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruikt wordt:\r\nHet ligt er aan wat dit voor een bestand is. Windows laat niet zonder meer toe dat meerdere mensen tegelijkertijd in 1 bestand aan het werken zijn. \r\nAls de applicatie die je gebruikt een soort Database-achtig programma is dan moet dat over het algemeen geen problemen opleveren, mits de applicatie maar Multi-user is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...