Ga naar inhoud

windows 7/8


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nHeb gisteren windows 8 proberen te verwijderen met easy bcd. Na het opstarten krijg ik de melding Herstel Uw computer moet worden hersteld. Het bestand met opstart configuratiegegevens bevat geen geldige gegevens voor een besturingssyteem.\r\n\r\nBestand:\\Boot\\BCD\r\nFoutcode: 0xc0000098\r\nU moet de herstelhulpprogramma\'s op uw installatiemedia gebruiken. \r\n\r\nHeb vervolgens met de Asus windows 7 recovery en de driver & Utility cd\'s geprobeerd het systeem weer te herstellen zonder succes. Ook de schijf met Windows 8 werkt niet. Ik ben verder niet in het bezit van andere systeemherstelschijven voorzover dit nodig is. Heb de schijven via Asus besteld en dacht dat het voldoende was om hiermee het systeem te herstellen naar windows 7.\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik dit oplos. Kan mijn laptop eigenlijk totaal niet missen.\r\n\r\nAlvast zeer bedankt voor de reacties!!
Link naar reactie
Daar is easybcd toch helemaal niet voor bedoeld? Maar goed. Denk dat je het beste partitioneersoftware op een bootcd of usbstick kunt gebruiken. Kijk eens naar partition wizard. CD even op een andere pc downloaden en branden. Alle partities en bootsector verwijderen, daarna opnieuw opstarten met de windows dvd.\n\n[url]http://www.partitionwizard.com/download.html[/url] (onderaan)
Link naar reactie
Ik weet eigenlijk niet wat je al gedaan hebt met die Asus disk.\n\nDe opstart herstel opties zitten als het goed is ook in de Windows 7 [I]Recovery Environment [/I]disk (WindowsRE), maar om die te maken heb je nodig... een werkende Windows 7 (Flinke tekortkoming dat deze niet bij MS te dowloaden is).\nDus mocht je iemand weten met Windows 7, dan zou ik op dat systeem zo\'n Recovery Environment disk branden, en het opstart herstel daarmee draaien (drie keer proberen blijkt soms nodig)\n\n[url]http://www.windowsreinstall.com/winre/createrepairdisk/index.htm[/url]\n\n[QUOTE=ronwijn;644361]\nHeb vervolgens met de Asus [B]windows 7 recovery[/B] en de driver & Utility cd\'s geprobeerd het systeem weer te herstellen zonder succes...[/QUOTE]\nHeb je hierbij ook een optie om een backup terug te plaatsen ? Zo ja, kies die dan eens, en druk daarna \'[I]Annuleren[/I]\', en kijk of er dan opties komen voor opstartherstel.\nHet feit dat deze disk ook \'recovery\' heet doet mij vermoeden dat opstartherstel daar best wel te vinden is.\n\nMocht je dat eigenlijk allemaal al gedaan hebben, probeer het dan nog een keer of twee, telkens even opnieuw opstarten.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...