Ga naar inhoud

Nieuwe PC samenstellen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :), ik heb een nieuwe pc samengesteld en omdat ik nog nooit eerder een pc samengesteld heb zou ik jullie willen vragen om jullie mening te geven over [URL=\"http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B620117%5D=1&product%5B624174%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B630313%5D=1&product%5B363717%5D=1&product%5B425885%5D=1&product%5B222830%5D=1\"]deze setup[/URL]. Krijg ik waar voor mijn geld? Zijn er nog componenten waar ik op kan besparen zonder veel performance op te geven? Ben ik misschien nog componenten vergeten die essentieel (of sterk aan te raden) zijn?\r\n\r\nIk gebruik de pc voor software schrijven, gamen, foto\'s bewerken en in de toekomst misschien om video\'s te bewerken.\r\n\r\nBij voorbaat dank!! :)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;643617]Voor videobewerking kan je een nog snellere (maar ook duurdere) cpu kiezen. Voor gamen heeft dat geen enkele zin. \r\n\r\nHeb je nog gecontroleerd, of de voeding zwaar genoeg is i.v.m. de videokaart?\r\n\r\nHier: [url]http://www.bouweenpc.nl/beste-koop/1000/normaal-gamesysteem[/url] stoppen ze er 700 watt in. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie!\r\n\r\nVideo\'s bewerken doe ik nu nog niet, maar in de loop van het jaar begin ik daar misschien mee dus heb besloten om geen extra geld uit te geven aan een cpu. Als deze cpu niet voldoet kan ik er altijd nog een andere in zetten ;)\r\n\r\nZoals Jeroentje94 inderdaad al zei hebben ze bij die build 2x een GTX 760 in plaats van 1. Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar denk dat 550W voor deze build wel genoeg is, denk je niet?\r\n\r\n\r\n\r\n@obi-wan-kenobi dat kan kloppen, daar heb ik het zelf ook weg, alleen gekozen voor een ander moederbord. Vriend van me vertelde dat die Asrock moederborden goedkope rommel is en bij hem was ie in de brand gevlogen.
Link naar reactie
[QUOTE=Yaeger;643641]Vriend van me vertelde dat die Asrock moederborden goedkope rommel is en bij hem was ie in de brand gevlogen.[/QUOTE]Asrock moederborden uit de begintijd van Asrock waren inderdaad niet altijd best, maar het hedendaagse Asrock biedt wel gelijkwaardige kwaliteit als Asus, Gigabyte en MSI. Vandaar dat men ook op Tweakers nu gewoon Asrock moederborden in hun advies durft op te nemen.
Link naar reactie
Zeker een hele mooie, Ik had zelf voor een ander toetsenbord muis en scherm gegaan. Maar hier kan ik je moeilijk advies over geven aangezien dit gewoon een kwestie van smaak. Wat ik zelf zou overwegen als je een goede computer wilt maar er niet al te veel geld aan wilt uitgeven is AMD, Ik kan niet ontkennen dat AMD minder duurbaar is als Intel, en ook heeft intel betere high end processoren. Maar AMD heeft genoeg processoren die beter zijn als de i5 die je nu gekozen hebt voor minder geld. Dus ik weet niet of je erg gehecht bent aan het begrip Inter, en ik weet dat een hoop mensen het misschien niet met me eens zijn.. Maar ik zou het toch eens overwegen en bekijken.\r\n\r\np.s. ASrock, doet niet meer onder aan de andere merken. @Yeager Als hij het voor elkaar heeft gekregen om dat moeder bord zonder enig hulp van ander vuur heeft laten branden vind ik dit zeer knap. Ik heb dagelijks met heel veel ASRock moederborden te maken en ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=RobieDick;643676]Maar AMD heeft genoeg processoren die beter zijn als de i5 die je nu gekozen hebt voor minder geld. Dus ik weet niet of je erg gehecht bent aan het begrip Inter, en ik weet dat een hoop mensen het misschien niet met me eens zijn.[/QUOTE]Klopt, zo ben ik het ook niet met je eens. Yaeger kiest hier voor een basisgamesysteem met i5 processor en GTX760 videokaart, dat is mooi in balans voor een dergelijk systeem. AMD heeft wel 8-core FX processoren in die prijsklasse, maar in games heb je toch meer aan zo\'n quad core i5 die ook nog eens veel minder energie verbruikt dan zo\'n FX processor.\r\n\r\nHeb je minder te besteden, dan is bijv. een AMD Athlon II X4 760K inderdaad een aanrader. Een prima presterende quad core processor voor weinig geld waar Intel niets tegenover te bieden heeft. Blijkbaar waagt Intel het niet om bijv. met quad core Pentiums te komen: Dat zou heel wat mensen bewegen om geen duurdere i5 aan de schaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...