Ga naar inhoud

internetsnelheid


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dat klopt inderdaad.\n\nNieuwe computers hebben tegenwoordig een netwerkkaart die op een snelheid van 1000 Mbps gaat (ook wel gigabit genoemd). Alleen de allergoedkoopste hebben soms nog een netwerkkaart van 100 Mbps, omdat de fabrikant daar dan nog 5 euro op kan besparen.\n\nAls je tevreden bent met je laptop kun je eventueel een USB-netwerkkaart aanschaffen. Je hebt ze met een gigabit en USB2 aansluiting, wat betekent dat je theoretisch 480 Mbps kunt halen. In de praktijk haal je dat nooit, maar 150 Mbps moet op zich te doen zijn.\n\nDe vraag is echter: ga je dat verschil merken? Ik denk het niet. 150 Mbps is zo snel dat je vaak beperkt wordt door de snelheid aan de andere kant van de lijn. Dan download je dus toch al op een lagere snelheid, omdat de andere kant het niet aan kan.
Link naar reactie
Bedankt voor de tip. Ik heb het even opgezocht en het leest vrij ingewikkeld weg. \nAls ik het goed lees moet ik weer een machine neerzetten, die dat bijhoud.\n\n[url]http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh852345.aspx[/url]\n\nEn zo gaat het ook wel lekker snel nu. Alle sp\'s heb ik op externe hd´s staan, dus het schiet toch wel aardig op. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;643150]@Niekie30: voor updaten kun je ook een wsus server opzetten, of wsus-offline-update gebruiken. Hoef je maar een keer te downloaden.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je wilt mag je dat even uitleggen, maar we dwalen wel af. \r\nKan ik wsus-offline-update gewoon op m\'n eigen systeem erbij zetten? Of moet dat op een aparte pc?\r\n(Ik heb echt geen verstand van servers enzo) \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Wsusofflineupdate is een los programma, wat geselecteerde updates download. Na downloaden kun je dan in een keer de updates installeren. Je kunt er ook een cd/dvd mee branden, of de bestanden op een usb stick of externe schijf zetten. Je moet op gezette tijden wel de boel updaten (programma en downloads). WSUS server doet dat vanzelf.\n\n[url]http://download.wsusoffline.net/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...